بیرجند- معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از فروش یک میلیارد تومانی صنایع دستی در نمایشگاه ملی صنایع دستی در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباس زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان خراسان جنوبی از ۱۹ تا ۲۴ آذرماه برگزار شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی  در خصوص آمار فروش این نمایشگاه بیان کرد: جمع کل فروش و گردش مالی این نمایشگاه نزدیک به ده میلیارد ریال ست.

وی ادامه داد: از این میزان ۷۳۰ میلیون تومان مربوط  به فروش و بیش از دو هزار میلیون ریال به سفارش فروش به هنرمندان و صنعتگران  وجود داشته است.

وی افزود: بیشترین فروش مربوط به چاقوسازی، البسه محلی، بافته های داری و تولیدات نمدی است.

عباس زاده گفت: در این نمایشگاه یک سیاه چادر از استان خراسان شمالی (عشایر کرمانج) و سه سیاه چادر از شهرستان های سربیشه، بیرجند برپا شده که فروش سوغات محلی در آنها بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: هدف و ماهیت برگزاری این نمایشگاه بازاریابی، عرضه محصولات و شناسایی بازارهای برای ارائه محصولات ، ایجاد یک رقابت سالم در زمینه صنایع دستی از دیگر اهداف  این نمایشگاه بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه باعث تعامل بین صنعتگران  و رقابت بین صنعتگران سراسر کشور شد، گفت: حضور هنرمندان در این نمایشگاه باعث از بین رفتن واسطه ها شده و صنعتگران می توانند به عرضه مستقیم تولیدات خود بپردازند.

 عباس زاده در پایان ضمن تشکر از حضور حداکثری مردم علاقه مند به صنایع دستی و هنر های سنتی  استان اظهار داشت: ما در تلاشیم تا با برنامه ریزی منسجم تر، برپایی نمایشگاه سال بعد را از همین ایام آغاز و سیاست‌گذاری‌های آن را برای رسیدن به موفقیت بیشتر برای عرصه صنایع دستی ایران و هنرمندان ارزشمند فعال در این عرصه ادامه دهیم.