یزد- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: مدیر بی‌دانش و انگیزه آفت مدیریتی و توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینیوند در نشست هم اندیشی با کارآفرینان جوان در محل پارک علم و فناوری، یزد را استانی نخبه پرور دانست و اظهار داشت: تجربه کشورهای آکادمیک در عرصههای مختلف نشان داده است که راه نجات کشور در توجه به نخبگان و دانشمحوری و فناوری است.

وی با بیان اینکه پول همواره سمی مهلک برای کشور است، افزود: در هیچ کشوری پول و ثروت نتوانسته توسعه و تغییر را به همراه بیاورد و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس هم که تولید پول دارند نتوانستند به توسعه برسند.

زینیوند با بیان اینکه دولت نه پیمانکاری را خوب میتواند داشته باشد و نه پولساز است ادامه داد: دولت باید نظارتگر خوبی باشد و از فعالیتهای اقتصادی خارج شود نه اینکه متقاضی احداث هتل و سرمایهگذاری اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیتها مانند اسنپ و ... دولت به آنها پول تزریق نکرده و نیازی هم به تزریق پول نیست عنوان کرد: جهتگیری در این دوره در استان این است که به سمت دانش و فعالیتهای دانشبنیان حرکت کنیم و اشتغالزایی داشته باشیم که نظر استاندار فعلی یزد نیز بر این است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با تاکید بر اینکه راهبرد استان در حوزه علم و فناوری مشخص است و دانشمحوری کار را دنبال میکنیم اظهار داشت: زمانی که در کشور سیاستهای کلی ابلاغ میشود محصول انباشته شدن علمی کشور و تجارب دنیا است و این نشان میدهد که موضوع کاملا جدی است لذا باید برای تحقق آن مجدانه اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در مواردی قوانین و مقررات متعدد وجود دارد که گاه موجب مانع تراشی میشود گفت: تورم قوانین هم آفت است و هم در مواردی امتیاز محسوب میشود لذا مدیرانی که ذهنشان برای حل مشکلات آماده نباشد باید بروند و مدیری که بیانگیزه و بیدانش باشد آفت مدیریت کشور است.

زینیوند، مدیریت را علمی دانست که مدیر با ذهن تسهیلگر برای حل مشکلات گام بر میدارد و عنوان کرد: به دنبال مدیرانی هستیم که درک و فهم بالایی برای حل مشکلات داشته باشند و تیم اقتصادی استان هم از کسانی خواهد بود که چنین منش و ذهنیتی داشته باشند و اگر این اتفاق روی ندهد اولین کسانی که تغییر میکنند مدیران هستند.

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید ذهنیت در مورد مدیریت تغییر یابد افزود: مورد دوم تغییر ذهنیت برای شغل است که لازم است برای دانشبنیانها وقت گذاشته شود و برونداد مثبت آن را همه ببینند نه اینکه تمام وقت و توان را روی صنایع بزرگ گذاشت و در نهایت نتیجه موثری هم نداشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه بسیاری از مدیران در سطح استانهای کشور تعاریف و برداشتهای نادرستی از مسائل دارند گفت: نمونه بارز آن در خصوص اقتصاد مقاومتی است و هنوز خیلی از مدیران فکر میکنند جلسات و رصد تسهیلات و پرداخت آن یعنی رونق تولید در حالیکه این برداشت اشتباه است.

وی اقتصاد مقاومتی را استفاده از ظرفیتها و داشتهها دانست و اظهار داشت: تا امروز از ظرفیت و توانمندی شرکتهای دانشبنیان غفلت شده است این در حالی است که نه زیرساختهای عظیم نیاز دارند و نه به ساختمان و زیربناهای عظیم و تنها با علم و دانش و چند خط تلفن و رایانه غوغایی میکنند که شرکتهای غولپیکر هم توان آن را ندارند.