گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: حدود ۹۰ درصد موقوفات گلستان مربوط به تعزیه اباعبدالله است و باید زمینه سازی شود تا مردم با موقوفات علم و فناوری آشنا و به این بخش کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیف الله سهرابی، عصر سه‌شنبه، در مراسم نخستین دوره اهدای جایزه کارآفرینی گلستان، با بیان این که امیدوارم همگی ما در پیشرفت این مجمع نقش داشته باشیم، اظهار کرد: خدمت کردن به مردم از سال‌ها عبادت بهتر است و این در احادیث و روایات به کرّات ذکر شده است.

سهرابی گفت: امام علی (ع) با ویژگی خدمتگزار بودن به همگان معرفی می‌شوند، اگر هر کس قدمی هرچند کوچک در زمینه علم و فناوری بردارد بسیار ارزشمند است زیرا آن نیاز همه جامعه است.

وی با اشاره به این که علم ماندگار است، تصریح کرد: این جمع و مجمع خیران علم و فناوری می‌خواهند علم را پرورش دهند و این کار به رشد علمی کشور کمک کرده و تعالی را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این کار به قصد قربت است و هم اجر دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت.

انجمن واقفان علم و فناوری در اوقاف گلستان تشکیل شد

سهرابی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی اوقاف که انجام شد، تشکیل انجمن یاوران وقف با عنوان واقفان علم و فناوری است، ۹۰ درصد موقوفات ما مربوط به تعزیه اباعبدالله است.

وی اضافه کرد: باید موقوفات علم و فناوری را هم برای مردم مطرح کنیم تا برای همگان جا بیفتد و در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

سهرابی گفت: اوقاف تلاش جدی در این زمینه داشته و تلاش خود را چند برابر خواهد کرد تا خیرین در این زمینه ورود پیدا کنند زیرا اگر جامعه‌ای سواد اندک داشته باشد متضرر خواهد شد ولی اگر نخبه پروری صورت گیرد باعث سربلندی و پیشرفت است.

وی در پایان از خیران خواست اگر می‌خواهند خدمتی انجام دهند آن را در زمینه علم و فناوری انجام دهند.