با اکران مستند محیط بان و پلنگ، پنجمین برنامه زنگ آموزش در روز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه از ساعت ۸:۳۰ در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست به اجرا در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام) علی باقری سرپرست دفتر آموزش محیط زیست گفت: پنجمین زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست به موضوع محیط‌بان و حفاظت از حیات وحش اختصاص یافته و فیلم مستند «محیط بان و پلنگ»، با حضور عوامل تولید آن به نمایش در آمده و سپس به بحث گذاشته می شود.

علی باقری با اعلام این مطلب افزود: مستند «محیط بان و پلنگ» به کارگردانی مشترک فتح اله امیری و نیما عسگری، روایت تلاش خستگی ناپذیر محیط بانان برای ثبت تصویر پلنگ در پناهگاه حیات وحش عباس آباد واقع در استان اصفهان بوده که گفته می شود حدود چهل سال از انقراض آخرین پلنگ در آن منطقه می گذرد.

وی گفت: این مستند فاخر، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره سینما حقیقت و همچنین جایزه بهترین فیلم بخش «انسان و طبیعت» جشنواره بین المللی فیلم حیات وحش جکسون هول امریکا را در کارنامه خود دارد. 

سرپرست دفتر آموزش محیط زیست با تمجید از این فیلم در به نمایش کشیدن ثمربخشی تلاش های حفاظتی در احیای حیات وحش و محیط زیست، از تمامی علاقمندان به حفاظت از حیات وحش دعوت کرد تا با شرکت در اکران این فیلم، فرصت پرسش و پاسخ با کارگردانان این مستند ارزشمند را داشته باشند.