قزوین- دبیرانجمن صنفی صنعت شیشه ایران گفت: حیات صنعت شیشه در کشور وابسته به صادرات این کالاست و با ظرفیت های موجود قادریم سالانه ۷۰۰ هزارتن انواع شیشه به دنیا صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زجاجی روز یکشنبه در اولین جلسه میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت قزوین برگزار شد اظهارداشت: صنعت شیشه در کشور با ظرفیت تولید بیش از دو میلیون تن می تواند سهم قابل توجهی از بازار صادرات را به خود اختصاص دهد.

زجاجی تصریح کرد: در صنعت شیشه کشور بیش از ۴۰ هزار نفر مشغول کار هستند و بیش از ۶۰ واحد دراین صنعت فعالیت می کنند و تولیدات ما ۳۵ درصد بیش از نیاز داخلی است و باید آن را صادر کنیم تا کار متوقف نشود.

دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه کشور بیان کرد: باید حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن از تولیدات شیشه کشور را صادر کنیم تا بتوان تولید مستمر را محقق کرد زیرا این صنعت وقتی کوره اش روشن شد باید مدام کار کند و خاموشی آن ممکن نیست.

صادرات شیشه یک امر حیاتی برای این صنعت است

زجاجی یادآورشد: خوشبختانه صنایع شیشه همواره سهم ۴ درصدی را در توسعه تجربه می کنند و باید صادرات آن را جدی بگیریم و بدانیم رمز بقای تولید شیشه فقط صادرات آن است.

وی گفت:باتوجه به محدودیت نیاز داخلی ورکود مسکن حتما باید برنامه صادرات داشته باشیم تا تولید متوقف نشودوبا داشتن مدیریت منسجم و دیپلماسی اقتصادی باید در این مسیر موفق عمل کنیم.

زجاجی بیان کرد:امروز با همه مشکلات داخلی و خارجی همچنان بهترین کیفیت شیشه را با کف قیمت این کالا داریم و اگر از سوی دولت حمایت لازم صورت گیرد قادریم با جهش صادراتی به توسعه و رونق این صنعت که اشتغال قابل توجهی به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارد کمک کنیم.