نوشهر - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۶۸ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

محمدتقی انزان پور در حاشیه بارگیری یک محموله صادراتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رشد ۶۸ درصدی صادرات کالا از بندر نوشهر اظهار داشت: این محموله که امروز به مقصد بندر آستراخان روسیه ارسال خواهد شد شامل ۷۵۴ پالت کنسانتره سیب و یک کانتینر خرما جمعا به وزن ۹۰۱ تن است.

وی با اشاره به تأکیدات مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر لزوم استفاده  از ظرفیت های بالقوه بندر نوشهر برای توسعه صادرات خاطرنشان کرد:  تمام سعی و تلاش مسئولان و کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران بر این است که با فراهم نمودن بستر مناسب برای فعالیت تجار و صاحبان کالا و همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه و بارگیری انواع کالا این روند رو به رشد تداوم داشته باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر محصولات کشاورزی و دامی شامل کنسانتره و پوره سیب، مواد غذایی شامل رب گوجه و خشکبار و همچنین کالاهای ساختمانی و معدنی را از عمده ترین کالاهای صادراتی از بندر نوشهر به مقصد کشورهای حاشیه دریای خزر برشمرد.