گرگان- معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به اینکه که سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است، گفت: متن قرآن در زندگی و جامعه ما به درستی جاری نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شکری، عصر چهارشنبه در کارگاه سبک زندگی با رویکرد قرآن کریم اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت سبک زندگی تأکید فراوانی داشتند، امروز این موضوع مورد توجه سازمان دارالقرآن کریم قرارگرفته و برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه که سبک زندگی روح اصلی حاکم بر تمدن اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی دایه دار بازآفرینی این تمدن است.

قرآن توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر را دارد

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: قرآن توانایی پاسخگویی به نیازهای بشر را دارد و سعی داریم با برگزاری این‌گونه برنامه‌ها، تمدنی که رو به افول است را احیا کنیم.

وی تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند تمدن دارای دو جنبه همچون سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بعد سخت‌افزاری پیشرفت‌های خوبی داشتیم.

شکری اظهار کرد: اگرچه دشمن سعی داشت از پیشرفت‌های ایران جلوگیری کند اما در رشته‌های مختلف علوم توانستیم گام‌های بلندی برداریم و از چشم‌انداز روشنی برخوردار هستیم.

وی سبک زندگی را اصل تمدن دانست و افزود: گرچه قرآن در ظواهر زندگی‌ها رعایت شده اما با جاری و ساری شدن متن قرآن در زندگی و جامعه فاصله داریم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب باید برای این موضوع آسیب‌شناسی هایی صورت گیرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم گفت: تا زمانی که آسیب‌شناسی‌ها به‌درستی انجام نشود نمی‌توان تجویز درست انجام داد.

در ادامه سید مصطفی حسینی واعظ، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: در زمینهٔ تدبر، فهم قرآن و پرداختن به محتوا آیات قرآن کریم سازمان دارالقرآن کریم طرح‌ها و برنامه‌های خوبی ازجمله ترویج سبک زندگی قرآنی و مهارت زندگی با قرآن را آغاز کرده است.

وی افزود: این کارگاه برای نخستین بار امسال در استان برگزارشده که سعی است تا پایان سال بیش از ۲۰ کارگاه دیگر با محوریت سبک زندگی قرآن کریم برگزار کنیم.