مشهد- مدیر هسته ‌گزینش استانداری خراسان رضوی گفت: گزینشگران در بحث احراز صلاحیت متقاضیان به درستی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قربان پور ظهر پنجشنبه در هفتمین همایش گزینشگران خراسان رضوی در مشهد که در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به بند سوم سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در بحث منابع انسانی بهبود معیارهای گزینش و روزآمدی روش های گزینش باید مد نظر باشد اظهار کرد: تلاش شده تا در این همایش ها در این راستا اقدام شود و گزینشگران در بحث احراز صلاحیت متقاضیان به درستی عمل کنند.

وی افزود: در کنار برگزاری شورای هم اندیشی مدیران هسته ای گزینش و این نشست سالانه به صورت فصلی نیز جلسات و نشست هایی برگزار می شود.

مدیر هسته‌ گزینش استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برای حفظ و تقویت روحیه شادابی و نشاط در گزینش گران، هر ساله علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات ورزشی نیز برگزار می شود.

در ادامه مدیر هسته مرکزی گزینش آستان قدس رضوی با اشاره به فرمان امام (ره) در ۱۵ دیماه سال ۶۱ مبنی بر انحلال هسته های گزینش قبلی و تشکیل دوباره آن ها بر مبنای معیارهای ویژه گفت: این فرمان انحلال هیات های سابق گزینش که در پاره ای از موارد تندروی هایی داشتند بر این اساس اصلاح سازوکار و فرآیند گزینش صورت گرفت.

حجت الاسلام سید حسن شریعتی افزود: این فرمان قویترین و ارزشمند ترین سند اصلاحات در نظام گزینش کشور جمهوری اسلامی محسوب می شود.‌این فرمان حکم حکومتی است و فرمان انحلال مقطعی و به اقتضای زمان صدور نبوده ومنشا تصویب قانون گزینش معلمان و تسری آن به سایر دستگاه ها شد.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت اعتقادی ، سیاسی و اخلاقی متقاضیان خدمت در نظام دینی بر عهده گزینش گران است افزود : بر اساس فرمان امام(ره) گزینش افراد صالح جهت خدمت در دولت بدون ملاحظه روابط اقدام شود.

شریعتی گفت: به تاکید امام (ره)  از تندروی های جاهلانه جلوگیری شود و اعتدال شرط عقلانی ،شرعی و قانونی است و  میزان رد و قبول افراد هم موازین انسانی و اسلامی باشد.