دهمین و بزرگ ترین میدان میوه و تره ‌بار شهر تهران عصر امروز در میدان شهید هروی در شرق تهران به بهره ‌برداری رسید.

به ‌گزارش خبرنگار مهر ، برای احداث این میدان 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

میدان بزرگ میوه و تره ‌بار هروی در زمینی به مساحت 6100 متر مربع و در 3 طبقه احداث شده است.

در این میدان 36 غرفه عرضه محصولات کشاورزی ، میوه و تره ‌بار ، حبوبات ، لوازم التحریر ، سوسیس و کالباس ، محصولات پروتینی ، فرنگی جات ، مرغ و تخم مرغ ، به تامین مایحتاج عمومی شهروندان می ‌پردازد.

میدان شهید هروی دهمین میدان اصلی میوه و تره ‌بار و در مجموع نود و ششمین بازار میوه تهران است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره ‌بار شهرداری تهران در سخنانی با اشاره به برنامه‌ های شهرداری برای توسعه میادین میوه در شهر تهران ، گفت: مناطق پر جمعیت و محروم شهر تهران در اولویت برنامه شهرداری برای توسعه این میادین است.

عبدالرحمن چراغعلی افزود: هم اکنون 4 بازار میوه و تره ‌بار جدید در تهران در حال احداث است که با افتتاح آنها تا پایان امسال ، تعداد بازارها و میادین میوه شهر تهران به 100 بازار خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان میادین میوه ‌و تره ‌بار شهرداری تهران به برنامه شهرداری برای اجرای طرح توزیع میوه در مقابل در منازل شهروندان اشاره و تاکید کرد: اجرای این برنامه از 22 بهمن امسال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ محصولات میادین میوه طی سال جاری کمتر از 20 درصد نوسان داشته ، نظارت و کنترل قیمت‌ های محصولات مختلف در میادین میوه و حذف دلالان و واسطه‌ ها را عاملی مهم در کاهش نوسانات قیمت در میادین دانست.

چراغعلی با اشاره به مراجعه روزانه 500 هزار نفر به میادین میوه و تره بار تهران خاطرنشان کرد: با افتتاح میدان بزرگ میوه و تره ‌بار هروی ، میزان مراجعه روزانه شهروندان به میادین به 520 هزار نفر خواهد رسید.