قزوین- رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر خدمت رسانی به مردم شتاب نگیرد جریانات اجتماعی خواسته خود را برما تحمیل کرده و سیل خواسته ها ما را با خود خواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از بهره برداران بخش کشاورزی استان که با حضور اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور،   عبدالمحمد زاهدی استاندار، منوچهرحبیبی معاون امور اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرمانداران و بخشداران استان، مدیران دستگاه های اجرایی و تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

بهمن طاهرخانی در این مراسم اظهارداشت: خلاقیت، فهم و دانش زمانی بروز می کند دهد که در راستای رفع تنگناهای مردم باشد و چالشهای مردم را پوشش دهد تا مردم در این چالشها سقوط نکنند.

وی بیان کرد: کشور ما اقتصاد مبتنی بر کشاورزی دارد بنابراین نیازمند یک حرکت انقلابی در این زمینه هستیم تا برنامه ها به نتیجه برسد.

طاهرخانی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شتاب فزاینده ای در بخش کشاورزی ایجاد شد و به توسعه صنعت نیز منجر شده اما این توسعه با کشاورزی هماهنگی ندارد.

وی یاداورشد: از لحاظ آمایش سرزمین، هنوز تدبیر اساسی در کشور اندیشیده نشده تا بتوان با حداقل امکانات خود در بخش آب و خاک بیشترین بهره وری را داشت.

طاهرخانی بر لزوم اهمیت ایجاد  تناسب میان صنعت و کشاورزی تاکید کرد و گفت: اگر بر اساس آمایش حرکت کنیم بسیاری از چالشها کم می شود.

وی در خصوص مشکل گندمکاران نیز اظهارداشت: در این زمینه متنی در مجلس تهیه شده و به امضا نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده که خطاب به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس قرائت شده که امیدواریم مشکل گندمکاران را برطرف کند.

طاهرخانی گفت: با برنامه ریزی مناسب و بکارگیری روشهای نوین در کشاورزی باید در راستای رونق و توسعه بخش کشاورزی حرکت کرد.

مردم باید تکریم شوند

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مردم به معنای واقثعی ارباب رجوع همه ما هستند و اگر به درخواستهای منطقی آنها توجه نکنیم جریانات اجتماعی خواسته های خود را به ما تحمیل خواهد کرد و سیل خواسته های عمومی ما را در سیل خود خواهد برد.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز در برخی ادارات به خوبی با مردم رفتار نمی شود و ارباب رجوع را در پیچ و خم های اداری معطل کرده و موجب نارضایتی مردم از نظام می شویم که این روند باید اصلاح شود.

در ادامه از ۴۷ فعال کشاورزی نمونه استانی و کشوری تجلیل شد.