قزوین کشاورزان نمونه استان قزوین خواستار کاهش سودهای بانکی، استفاده از تجهیزات مدرن، آموزش مستمر و حمایت جدی مسئولان از کشاورزی شدند تا این عرصه به سرنوشت فرش کشور دچار نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از بهره برداران بخش کشاورزی استان روز شنبه با حضور اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور، عبدالمحمد زاهدی استاندار، بهمن طاهرخانی رئیس مجمع نمایندگان استان، منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرمانداران و بخشداران استان، مدیران دستگاههای اجرایی و تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم محمدعلی دقیقی دامدار نمونه کشوری که بیش از ۳۰ سال است به عنوان فعال نمونه معرفی می شود با اشاره به مشکلات بخش تولید در شرایط کنونی گفت: ما کشاورزان هیچ کاری بجز کشاورزی و تولید بلد نیستیم و برای این عشق و علاقه خود هم سختی ها را تحمل می کنیم و هم کم لطفی و بی مهری ها می بینیم تا کشور دچار بحران غذایی نشود.

وی اضافه کرد: مشکلات تولید متعدد است و هر روز با استرس و اضطراب باید نگران مالیات و عوارض و بالارفتن نرخ ارز باشیم و به سختی شرایط را مدیریت و کنترل کنیم.

دقیقی تصریح کرد: افزایش ۳۳ درصدی نرخ ارز روی همه نهاده ها تاثیرگذار بوده و ما را دچار چالش می کند و معلوم نیست چه کسی باید این خسارتها را تامین کند.

وی اضافه کرد: از مسئولان انتظار داریم درب اتاقشان را به روی تولیدکننده بازکنند تا این افراد پشت درهای بسته نمانند و فرصت فکر کردن برای مدیریت اوضاع را داشته باشند و از رفت و آمدبه ادارات خسته نشوند.

این تولیدکننده برتر ملی یادآورشد: با حمایت های جدی خود کاری کنید تا سرنوشت کشاورزی به سرنوشت صنعت فرش تبدیل نشود.

تقوی از دیگر کشاورزان نمونه استان هم گفت: در کشت کلزا با مشکلات و تهدیدات جدی روبرو هستیم و از بانک کشاورزی انتظار حمایت های بیشتری داریم.

وی بیان کرد: پرداخت هزینه های خرید گندم تضمینی باید بموقع صورت گیرد تا کشاورزان با مشکلات مالی مواجه نشوند و در اجرای طرح های ابیاری تحت فشار هم انتظار می رود اعتبارات بیشتری اختصاص یابد تا کارها تسریع شود.