کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۵۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین براری" در این رابطه گفت: ماموران پاسگاه سراب نیلوفر در محور کمربندی قزانچی- اسلام آبادغرب به یکدستگاه خودرو پراید مشکوک و پس از توقیف آن ۴۲۹ قلم لوازم خانگی  قاچاق کشف یک متهم را دستگیر کردند.  

وی افزود: ماموران یگان امداد نیز در بلوار اصلی دولت آباد به یکدستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و پس از بازرسی از آن ۲۶۳ قلم لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی ۲ محمواه کشف شده بیش از ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ براری ادامه داد: متهمان دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.  

وی با اشاره به اثرات سوء کالای قاچاق بر پیکره اقتصادی کشور گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از تولیدات داخلی با جدیت توسط ناجا پیگیری می شود.

دستگیری زورگیر محله آقاجان 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری یک نفر زورگیر درمحله آقاجان خبر داد.  

سرهنگ "حسین براری" در این رابطه گفت: پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر اینکه شخصی اقدام به زورگیری، اخاذی و باجگیری از مردم در محله آقاجان می کند، دستگیری متهم در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ سعدی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری سعدی پس از شناسایی مکان اختفای متهم و هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اظهارداشت: متهم در بازجویی های مقدماتی در کلانتری به چندین فقره زورگیری و شرارت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: پلیس با تمام توان با کسانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت و امنیت عمومی را مختل کنند برخورد خواهد کرد.

پلمپ ۳۱ واحد صنفی متخلف در اسلام آبادغرب 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمپ ۳۱ واحد صنفی متخلف در ۷۲ساعت گذشته خبر داد.  

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" اظهارداشت: طرح بازدید از صنوف طی ۷۲ساعت گذشته به صورت ویژه در دستورکار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ضمن بازدید و کنترل محسوس و نامحسوس از واحدهای صنفی در رسته های مختلف انجام شد، گفت: در این بازدید به تعداد ۱۵ نفر از متصدیان صنوف تذکر شفاهی داده، برای ۶ واحد صنفی اخطاریه پلمپ صادر و از ۱۲ متصدی واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و صنفی تعهدات لازم اخذ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه ۳۱ واحد صنفی متخلف پلمپ و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سیم کارت های فعال نخرید 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه مطرح کرد: با توجه به مشکلاتی که خرید سیم کارت های فعال برای افراد دارد، افراد باید از خرید آن اجتناب کنند.  

سرهنگ "علی کریمی" گفت: در صورتی که برای استفاده از شبکه های مجازی از شماره های فعال که به نام افرادی دیگر ثبت شده اند استفاده می کنند.

وی افزود: در این موارد صاحبان اصلی سیم کارت ها می توانند با دریافت سیم کارت جدید به حساب های افراد در شبکه های مجازی دسترسی پیدا کنند و اطلاعات آنان را تخلیه کنند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه با بیان اینکه تخلیه اطلاعات فضای مجازی افراد زمینه اخاذی را برای بزهکاران فراهم می کند، گفت: علاوه بر این استفاده از سیم کارت های ثبت نام شده از نظر حقوقی نیز مشکلاتی دارد که دستگاه قضایی با آنان برخورد خواهد کرد.

سرهنگ کریمی به مردم توصیه کرد: از سیمکارت های فعال استفاده نکنید و اگر می خواهید، باشماره اصلی خود وارد شبکه های اجتماعی نشوند، یک سیمکارت جدید به نام خود ثبت و از آن استفاده کنید.

دستگیری عوامل نزاع دسته جمعی در هرسین 

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین گفت: ۱۴ نفر از عوامل ایجاد نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای شهرستان دستگیر شدند.  

سرهنگ "همتعلی شکری" افزود: پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر یک مورد نزاع دسته جمعی در یکی از روستاهای های تابعه شهرستان ماموران به سرعت راهی محل شدند.

وی با بیان اینکه این درگیری به دلیل اختلافات مالی بین ۲ خانواده رخ داده بود، اظهارداشت: این نزاع با حضور به موقع و قاطعانه پلیس در محل خاتمه پیدا کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین ادامه داد: در این درگیری سه نفر مجروح و  ۱۴ نفر توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ شکری با بیان اینکه مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند، گفت: متهمان دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با هر اقدامی که نظم و امنیت عمومی را خدشه دار قاطعانه برخورد می کند، خاطرنشان کرد: از ریش سفیدان می خواهیم که با میانجی گری از افزایش دامنه نزاع ها جلو گیری کنند.