خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام(ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده بی‌نظیر عالم بود و امروز نباید روحیه انقلابی از دست برود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی صبح پنجشنبه در دیدار با کارکنان دولت، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی به مناسبت آغاز دهه فجر با اشاره به اینکه وحدت خوبی توسط استاندار لرستان در استان شکل گرفته است، اظهار داشت: داشتن صعه صدر، عقلانیت و توجه همه جانبه به مسائل رمز موفقیت انسان خواهد بود که استاندار لرستان از این ویژگی برخوردار هستند.

بزرگترین هنر مقام معظم رهبری این بوده که انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه های امام حفظ کرد

وی با بیان اینکه بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بر اساس تفکر و اندیشه امام(ره) شکل گرفت، بر اساس رهنمودهای امام به پیروزی رسید و بر اساس آرمان های امام تداوم یافت، تصریح کرد: این انقلاب در شکل گیری، پیروزی و در تداوم بر اساس اندیشه های امام راحل بود؛ بزرگترین هنر مقام معظم رهبری نیز این بوده که انقلاب اسلامی را بر اساس اندیشه های امام حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: اینکه این انقلاب وارد چهلمین سال شد برای این است که از اصل خود جدا نشد، رهبر فرزانه انقلاب از اندیشه های امام راحل مواظبت کرد و جاهایی که می رفت اندیشه های امام دچار انحراف شود و عده ای بخواهند اندیشه امام را منحرف کنند، رهبری کاملا ایستادگی کردند و روشنگری کردند.

نظریه پرداز انقلاب امام(ره) بود

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امام راحل یک شخصیت دینی، آگاه به زمان، یک رهبر توانمند و قدرتمند بود، گفت: نظریه پرداز انقلاب امام بود، کسی در برابر عظمت امام نمی توانست اظهار نظر کند، ایشان یک سیاسمتدار آگاه، یک انسان به تمام معنا الهی بود.

وی با بیان اینکه دیگران اگر رشد و پرورشی داشتند به برکت امام(ره) بود، ایشان یک شخصیت الهی بی نظیر بود، نظریه پرداز اصلی و منحصر به فرد انقلاب امام بود و انقلاب را از جایی الگو نگرفت، تصریح کرد: امام راحل ویژگی هایی داشت که امروز هم برای ما درس است، اولین ویژگی امام عدم خودخواهی و هوای نفس بود، امام هوای نفس را از خود دور کرده بود، با اخلاص بود و خودخواه نبود، مثل پادشاهان نبود و یک ذره هوای نفس در امام حاکم نبود.

اول کسی که آمریکای ابرقدرت را خوار کرد امام (ره) بود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام استاد اخلاق بود، این برای ما درس است، لذا قیامی که انجام داد گفت قیام برای خدا است، امام به شدت با کسانیکه که منیت در وجودشان بود برخورد می کرد، افزود: ویژگی دیگر امام ما شجاعت، جرات باور نکردنی در مقابل دیکتاتورها و ابرقدرت ها بود، اول کسی که آمریکای ابرقدرت را خوار کرد امام (ره) بود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امام راحل در برابر آمریکا باکی نداشت، ترس در وجود امام نبود و مرعوب نشدن و نترسیدن خیلی مهم است، با یک حالت بسیارمطمئن در برابرآمریکا می ایستاد و حرف می زد، اظهار داشت: امام(ره) هیچگاه آرامش خود را از دست نداد، اینکه یک مدیر روحیه خود را نبازد، دست و پای خود را در مقابل حوادث گم نکند و قدرت روحی داشته باشد، بسیار مهم است.

زندگی ساده و بی آلایش یکی از ویژگی های امام راحل

وی با بیان اینکه امروز امام برای ما الگو است، ایشان یک ارتباط قوی روحی و عاطفی با خدا و مردم داشت، در برابر خدا که قرار می گیرد خود را کوچک می دانست، همین امامی که در برابر آمریکا با قدرت می ایستاد در برابر مردم می گفت خدمتگزار کوچکی هستیم، تصریح کرد: ویژگی دیگر امام(ره) زندگی ساده و بی آلایش بود، اشرافی گری نداشت، خودخواهی نداشت، امام زندگی اش ساده بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خطاب به مسئولان با تاکید بر اینکه بپرهیزیم از اشرافی گری، بپرهیزیم از اینکه مدیر ما دنبال منافع خودش باشد، باید حواسمان جمع باشد و دوری کنیم از اشرافی گری، افزود: شیوه رهبری امام هم متفاوت با شیوه رهبری رهبران دنیا بود، شیوه رهبری امام مبتنی بر ایمان، معرفت الهی و تکیه بر موعظه و اخلاق بود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امام(ره) مردم دار بود و عمل به تکلیف می کرد؛ قدرت فوق العاده برای بسیج عمومی و به صحنه آوردن مردم داشت، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب وارث این امام بزرگوار است، همین است که مردم ارتباط عمیق قلبی با ولایت دارند، مردم ایران پیوند عمیق قلبی با ولایت دارند.

انقلاب هرگز در قالب تحلیل مادی نمی گنجد، هرکس انقلاب را بر اساس مادی تحلیل کند به خطا رفته است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی نظیر است در عالم، تصریح کرد: در دوران انقلاب دو تفکر بود، تفکر دین گریزی که غرب آن را تبلیغ می کرد و تفکر دین ستیزی، از درون این دو تفکر تفکری به وجود آمد به نام دین باوری؛ امروز دین باوری در دنیا رواج دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه هرکجا در عامل تغییر حکومتی اتفاق میافتاد یا دست غرب بود یا دست شرق، کل دنیا یا تحت سلطه آمریکا بود یا تحت سلطه شوروی سابق، اما انقلاب گفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، افزود: در دنیا انقلاب ها و نهضت ها یا از حرکت صنفی شروع می شد و یا حرکت نظامی بودند، اما انقلاب ما حرکت مردمی بود.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه تداوم انقلاب نیز به حضور مردم در صحنه است، یادآور شد: خواسته ملت ایران در انقلاب هم نه مسائل مادی بود نه مسائل سیاسی، خواسته ملت ایران دین و اسلام بود؛ انقلاب هرگز در قالب تحلیل مادی نمی گنجد، هرکس انقلاب را بر اساس مادی تحلیل کند به خطا رفته است.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران وارد چهلمین سال پیروزی شده است، در حالیکه هشت سال جنگ سخت را به تنهایی پشت سر گذاشتیم، ایران تنها بود اما ۸ سال ایستادگی کرد، هویت و تاریخ خود را حفظ کرد، تصریح کرد: ما ۸ سال جنگ نرم را پشت سر گذاشته ایم، از سال ۸۸ تا کنون درگیر جنگ نرم بوده ایم.

مردم ایران بحران های شدید داخلی را از سر گذرانده اند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امروز در حالی وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب می شویم که مردم ایران ۴۰ سال تحریم اقتصادی را تحمل کردند، مردم ایران بحران های شدید داخلی را از سر گذرانده اند، افزود: امروز در حالی وارد چهلمین سال انقلاب می شویم که انقلاب ما در اصول و آرمان های خود تثبیت شده است.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امروز چه وظیفه ای در مقابل انقلاب داریم، وظیفه ما خدمت کردن، کار و تلاش و کوشش است، اظهار داشت: وظیفه امروز ما مردم داری، ارتباط با مردم، فاصله نگرفتن از مردم و شکرگزاری به خاطر این همه نعمت است.

وی یادآور شد: گاهی در جریان نزاع های داخلی نعمت های خدا را ذبح و فراموش می کنیم، باید مواظب باشیم در این بگومگوهای داخلی نعمت هالی الهی را فراموش نکنیم.

روحیه انقلابی نباید از دست برود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه ۴۰ سال ایستادگی و سربلندی و افتخار و مبارزه شوخی نیست، افزود: وظیفه دیگر ما صبر و استقامت است، روحیه انقلابی نباید از دست برود، انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم، انقلابی ماندن یعنی بر آرمان های امام پافشاری کردن، یعنی از دستاوردهای نظام مواظبت کردن، یعنی خدمات نظام و دولت را بیان کردن.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ایجاد امید در دل مردم مهم است، غبار جلوی چشمانمان را نگیرد، غبار جلوی خورشید را نگیرد، این دهه فجر فرصتی است که یک مدیر به میدان بیاید و بگوید چه کرده است، به مردم امید دهد، خاطرنشان کرد: هرکدام از مدیران باید در یک مسجد حاضر شوند و خدمات دولت را بیان کنند، حالت وادادگی و نشستن در اداره برای جامعه ما مضر است.

پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن انقلابی بودن، مقاومت و ایستادگی بر آرمان های انقلاب خواهد بود

وی تصریح کرد: در لرستان ۲۵ هزار خانه در بمبارن از بین رفت، در این استان از کودک یک ماهه تا پیرمرد ۸۰ ساله شهید داریم، برای انقلاب خون ریخته شد، حالا یک فرد خودفروخته ای می آید در کانالی برای ایران و مردم تصمیم گیری کند، جای بسی تاسف است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه دهه فجر دهه امید و نشاط و خدمت رسانی است، اظهار داشت: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن یک راهپیمایی جدای از همه راهپیمایی ها خواهد بود، پیام این راهپیمایی انقلابی بودن، مقاومت و ایستادگی بر آرمان های انقلاب خواهد بود.