یاسوج- معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت ۵۰ درصدی زون‌بندی و مهندسی مجدد شبکه توزیع آب شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مرادیان صبح  یکشنبه در جمع کارکنان آبفای یاسوج افزود: برنامه‌ریزی‌های زیادی توسط آبفای استان به منظور مدیریت و مهندسی مجدد شبکه توزیع آب شهرهای استان عملیاتی شده است و طی سه سال اخیر شبکه توزیع آب تمامی شهرهای استان مهندسی مجدد شد و مطالعات لازم در این زمینه نیز انجام گرفت.

مرادیان قدیمی بودن شبکه و افزایش جمعیت شهرهای استان را دلیل لزوم مهندسی مجدد شبکه توزیع شهرهای استان دانست و تصریح کرد: با تبدیل برخی از روستاها به شهر و تحت پوشش قرار گرفتن شهرهای جدید در حوزه آب و فاضلاب شهری، باید مطالعات لازم برای توسعه و اصلاح شبکه این شهرها انجام گیرد.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان گفت: اجرای طرح اصلاح و زون‌بندی شبکه توزیع آب شهر یاسوج نیز به جدیت در دستور کار قرار دارد.

مرادیان تکمیل آبرسانی به شهر دوگنبدان با اجرای عملیات رینگ مخازن به طول ۱۱ کیلومتر و احداث ساختمان‌های جنبی را از دیگر  پروژه‌های اجرایی در سال‌های اخیر عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر برنامه های محقق شده در آبفای استان طی سال‌های اخیر، استفاده از  بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها بود.

مرادیان خاطرنشان کرد: افزایش توان مالی شرکت با روش‌های جدید تأمین مالی و فاینانس جاری به صورت جدی در دستور کار آبفای استان قرار گرفت.

وی افزود: در چهار سال اخیر علاوه بر تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، رکورد مدت زمان اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب استان نیز ارتقاء یافت.