جهرم-رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: فعالیت بدنی به عنوان محور اصلی پویش در هفته ملی سلامت مردان انتخاب شده و شعار این هفته «ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان» است.

محمد رحمانیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه شیوع کم تحرکی در جامعه و تاثیر آن بر کلیه ابعاد سلامت و افزایش بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها از مواردی است که به آن باید توجه کرد، گفت:  فعالیت بدنی به عنوان محور اصلی پویش در هفته ملی سلامت مردان انتخاب شده و شعار این هفته «ورزش؛ کلید طلایی سلامت مردان» است.

وی با اشاره به اینکه یکی از گروه های سنی مهم در نظام سلامت، گروه سنی میانسالان (۳۰تا۵۹ سال) است که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد، افزود: توجه نکردن به این قشر مولد که کانون سلامت در خانواده اند، دستیابی به سلامت کل جامعه را غیرممکن می سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه با توجه به مقدم بودن پیشگیری بر درمان، مراقبت از میانسالان از اهداف سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت کشور قرار گرفته است، بیان کرد: انجام خدمت مراقبت با هدف پیشگیری و تشخیص زودرس بیماری ها و کاهش مرگ و میر زود هنگام در این گروه سنی در کلیه مراکز بهداشتی کشور، از خانه های بهداشت گرفته تا پایگاه های سلامت شهری درحال انجام است.

وی ادامه داد: آنچه در این خصوص حائز اهمیت است مراجعه میانسالان جهت دریافت خدمت و توجه به سلامتی قبل از بیمارشدن است که درمورد مردان این مهم کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش مهر، پویش هفته ملی "سلامت مردان ایران"، همه ساله در هفته اول اسفندماه با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان کشور برگزار می شود.