بوشهر - کنگره شهدای دانشجوی استان بوشهر به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو، تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌ها و رونمایی از کتاب شهید نادر گنجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر سه‌شنبه در اختتامیه دومین کنگره شهدای دانشجویان استان بوشهر اظهار داشت: اگر می خواهیم درنظم و تمدن نوین جهان نقش آفرین باشیم باید براساس اسلام بیندیشیم ومقاومت کنیم و در این راه آماده شهادت باشیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری تصریح کرد: بی تردید نظام اسلامی در اندیشه تحقق تمدنی است که درآن پیشرفت جامع،عدالت و کرامت انسانی در جغرافیای دنیا و علو مرتبه انسان در حیات فرادنیایی در نظر دارد.

صفایی بوشهری گفت: جهان استکبار که در اندیشه چپاول ثروت‌ها وحاکمیت بر مراکز قدرت‌ها است و از سیاست راهبردی ظلم استفاده می کند مقابل این نگاه می ایستد.

وی اضافه کرد: جبهه استکباربه دور از رنگ خدایی همواره در معادلات سیاسی، نظامی و امنیتی دارای ساز و برگهای وسیع بوده این درحالی است که جبهه حق درنهایت ضعف اما با پشتوانه خدا قرار دارد.

صفایی بوشهری گفت: در این مسیر اگرخط مقاومت و مقابله با جبهه استکبار وجود نداشته باشد قدمهای آغازین برای ایجاد تمدن درهم خواهد شکست.

وی یادآور شد: اوج خط مقاومت شهادت است که اگرنباشد مقاومت نیز نخواهد بود.

صفایی بوشهری بیان کرد: شهادت نماد و تجلی والای مقاومت است که در طول تاریخ بعثت انبیا و تحقق تمدن الهی بسیاری از خواص در حوزه جبهه دین مدارو مقاومت شهید شدند.

وی تاکید کرد: باز شدن راه برای تحقق تمدن اسلامی و مدیریت نظم نوین جهانی براساس اسلامیت، مقاومت، شجاعت و شهادت است به همین دلیل حزب الله در فضای خاورمیانه با همین نگاه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی می ایستد و در مدت ۳۳ روز پیروز می شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: شهید با شهادت خود به اوج کمال انسانی و تولید آسمانی دست می یابد.

در بخش دیگر روز پایانی کنگره شهدای دانشجوی استان، اصغر نقی زاده بازیگر سینما و تلویزیون خاطراتی از دوران دفاع مقدس را نقل کرد و همسر شهید حبیب خلعتی نیز به قرائت شعر پرداخت.

اصغر نقی زاده یکی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون نیز در این آئین گفت: امنیت امروز را مدیون ایثار و گذشت هزاران شهید و رزمندان دوران دفاع مقدس هستیم.

وی تصریح کرد: جوانان این سرزمین با غیرت و شهامت دینی خود مملکت را از چنگال دشمن حفظ کردند و اجازه ندادند دشمن به این سرزمین تجاوز کند.

نقی زاده افزود: یادواره شهدا فرصتی است که جوانان این سرزمین با ایثار، گذشت، تعهد و غیرت مردان و زنان ایران زمین نسبت به وطن آشنا شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست به همین دلیل پاسداشت شهدا برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان ضروری است.

سعید کشمیری افزود: در همین راستا جشنواره های فرهنگی، هنری، پژوهشی، ورزشی و تئاتر در قالب دومین جشنواره شهدای دانشجوی استان با همکاری دانشگاه‌های علمی کاربردی، آزاد، پیام نور، خلیج فارس، فرهنگیان و علوم پزشکی برگزار شد.

در آیین اختتامیه این کنگره پس از ایراد سخنرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌عنوان میزبان دومین کنگره شهدای دانشجو، با حضور روسای دانشگاه‌های استان و معرفی آثار و نفرات برتر از برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی ورزشی دانشجویان تقدیر شد.

پایان‌بخش اختتامیه دومین کنگره شهدای دانشجوی استان بوشهر رونمایی از کتاب شهید نادر گنجی و فیلم مستند شهید فخرایی به‌عنوان شهید شاخص دومین کنگره شهدای دانشجو و تقدیر از خانواده‌های شهدای دانشجوی استان بوشهر بود که پس از ایراد سخنان آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهر بوشهر صورت گرفت.