انتشارات سوره مهر از فروش نزدیک به نیم میلیون جلد از پنجگانه فاضل نظری با نام‌های «آن‌ها»، «اقلیت»، «گریه‌های امپراتور»، «ضد» و «کتاب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،   پنجگانه فاضل نظری با نام‌های «آن‌ها»، «اقلیت»، «گریه‌های امپراتور»، «ضد» و «کتاب» را باید برترین اتفاق در شعر معاصر دانست. چرا که استقبال علاقه‌مندان و شعردوستان از این مجموعه ۵ جلدی به حدی بوده که تاکنون نزدیک به نیم میلیون جلد از این آثار فروخته شده است.

استقبال از مجموعه غزل «گریه‌های امپراتور» بیشتر از چهار مجموعه دیگر بوده و تاکنون این دفتر شعری به چاپ ۵۲ رسیده است که با این حساب ۱۲۷ هزار جلد از این کتاب توزیع شده است.

بعد از «گریه‌های امپراتور» استقبال از مجموعه شعری «اقلیت» بوده که تاکنون به چاپ ۴۲ رسیده است.

مجموعه شعر «اقلیت» شامل ۳۸ غزل است که در آن‌ها فاضل نظری سعی کرده است با زبانی نرم و بدیع دست به ابتکاراتی بزند که نتیجه آن خلق مضامین و استعارات تازه بوده است.

این دفتر شعری عنوان اثر تقدیر شده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز دارد.

«آن‌ها» سومین مجموعه پرفروش از سروده‌های فاضل نظری است که تاکنون به چاپ ۴۱ رسیده است. این مجموعه نسبت به دو مجموعه قبلی‌اش اگرچه در ادامه همان‌هاست اما دارای تفاوت‌های زبانی است. همچنین «آن‌ها» دارای شادی و ابتهاج بیشتری است و به گفته شاعر «غم جان‌مایه آن‌ها نیست». اگرچه به گفته خود شاعر در شعر عاشقانه از غم‌ گریزی نیست.

  «ضد» چهارمین دفتر شعری نظری است که تاکنون به چاپ ۳۴ رسیده است و فروش جلدی آن به رقم ۸۵ هزار نسخه رسیده است.

 آخرین دفتر شعری نظری یعنی «کتاب» هم تاکنون به چاپ ۲۲ رسیده است.

«کتاب» فاضل نظری شامل ۴۰ مورد از تازه‌ترین غزل‌های این شاعر سرشناس کشورمان است که در آن به مفاهیمی چون عشق، زندگی، دنیا، مرگ و انسان پرداخته می‌شود. علاوه بر این همچون آثار دیگر نظری، چند شعر نیز در وصف موضوعاتی دینی چون کربلا و مفهوم انتظار است. البته این تنها نقطه اشتراک این آثار با دیگر کتاب‌های منتشر شده از او نیست؛ چرا که این شبا