بوشهر - استاندار بوشهر گفت: خیرین مشارکت گسترده‌ای برای نوسازی، بازسازی و مقاوم‌سازی همه مدارس استان بوشهر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر اظهار داشت: توسعه تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید همکاری همگانی در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: خیرین در سال‌های گذشته مشارکت بسیار خوبی در حوزه مدرسه‌سازی و توسعه و تجهیز مدارس داشته‌اند و در استان بوشهر نیز شاهد عملکرد بسیار خوبی از سوی خیرین هستیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای نیازهای متعدد و متنوعی است، خاطرنشان کرد: حضور و پشتیبانی خیرین مدرسه‌ساز در همه این عرصه‌ها تاثیرگذار خواهد بود و باید نیازهای آموزش و پرورش رفع شود.

وی به محدودیت منابع آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: نیازهای آموزش و پرورش در کنار محدودیت‌های منابع می‌طلبد که خیرین برای رفع این نیازها و تامین منابع مورد نیاز مشارکت کنند.

گراوند خواستار حضور و مشارکت همه خیرین برای نوسازی و بازسازی مدارس استان شد و افزود: خیرین ۱۴۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در مدرسه‌سازی در استان بوشهر مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: چهار هزار کلاس درس معادل نیمی از کل کلاس‌های استان بوشهر با مشارکت خیرین نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

احمد مرادی با اشاره به مشارکت ۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز و دو هزار و ۵۰۰ مدرسه‌یار در استان بوشهر بیان کرد: ۸۰۰ کلاس درس در استان بوشهر نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند.