عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیأت این جنبش برای انتقال درد و رنج ملت فلسطین به قاهره سفر کرده بود و در دیدار با برادران مصری، پرونده‌های مختلف را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که هیأت این جنبش برای انتقال درد و رنج ملت فلسطین به قاهره سفر کرده بود و در دیدار با برادران مصری، پرونده‌های مختلف را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، خلیل حیه تأکید کرد که هیأت حماس در مصر، اوضاع سخت باریکه غزه، پرونده آشتی ملی و تحولات جدید مسئله فلسطین و به ویژه امنیت مرزها را مورد بررسی قرار داد.

حیه ضمن تکذیب شایعات مربوط به بازداشت هیئت حماس در قاهره انتشار این اخبار را کار دشمنان جنبش حماس و مصر دانست و تصریح کرد که وقتی هیأتی از رهبران حماس به مصر سفر می‌کند، چنین شایعاتی مطرح می‌شود که مطمئنا کار دشمنان ما و مصر است و این مسئله برای آن‌ها ناخوشایند است.

وی همچنین شایعات منتشر شده درباره ممانعت مصر از سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به پایتخت‌های برخی کشرهای عربی را تکذیب و تاکید کرد که قرار نبود هنیه به کشورهای دیگر سفر کند.