بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر در آینده نزدیک پایتخت علم و فناوری، تولید محصولات دانش بنیان و مرکز تجاری سازی علم و فناوری کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه در پانزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به اهمیت علم اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و مدیریت نظام، دستیابی علم و فناوری است.

وی با تاکید بر لزوم حرکت پرشتاب در مسیر تولید علم، مرجعیت و خودکفایی علمی خاطرنشان کرد: اگر وابستگی علمی داشته باشیم در بخش‌های مختلف دیگر از جمله سیاسی و فرهنگی نیز دچار وابستگی می‌شویم.

امام جمعه بوشهر به وظیفه دانشگاه‌ها در تربیت انسان‌های عالم و ارزشمند و تولید منابع انسانی کارآمد در یک فرهنگ و فضای دینی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مراکز در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید ثروت دانشگاه‌ها هستند.

وی خواستار حمایت و توجه به دانشگاه، حوزه‌های علمیه و مراکز دانش بنیان در استان بوشهر و دیگر نقاط کشور شد و ادامه داد: همیشه باید افق‌های بلند داشته باشیم و در مسیر آن حرکت کنیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری در ایران آنچنان موفق نبوده و به اهداف مد نظر دست پیدا نکرده‌اند، گفت: در زمانی که همه در استان بوشهر به دنبال ایجاد منطقه آزاد تجاری بودند ما به دنبال این بودیم که استان بوشهر منطقه ویژه علم و فناوری ایران باشد.

وی با اشاره به انتخاب استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران خاطرنشان کرد: بوشهر در آینده نه چندان دور پایتخت علم و فناوری، تولید محصولات دانش بنیان و مرکز تجاری سازی علم و فناوری در ایران مطرح خواهد شد و نقش دانشگاه ها به ویژه دانشگاه آزاد در این هندسه بسیار مهم است.