بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نقش آفرینی زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در نشست با جمعی از بانوان استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا الگوی بسیار خوبی برای همه بانوان بودند.

وی یکی از وظایف بانوان مسلمان را الگوپذیری از حضرت زهرا(س) عنوان کرد و ادامه داد: بانوان باید شخصیت و رفتار شخصیت وارسته حضرت زهرا (س) را بشناسند و از آن الگوگیری داشته باشند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بانوان از جایگاهی بی بدیل در نظام خلقت برخوردارند خاطرنشان کرد: حفظ سلامت جامعه نیازمند پاسداری و حفاظت از شان و منزلت بانوان است.

آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: جهان استکبار برنامه‌های ویژه‌ای برای زنان دارد و در تلاش برای ویرانی کانون خانواده‌ها است و این موضوع بیانگر نگاه آنها به نقش موثر زنان در خانواده و جامعه است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی نقشه‌ها و دسیسه‌های متعددی را برای بانوان در دستور کار خود قرار داده است افزود: هجمه گسترده‌ای بر علیه زنان شکل گرفته است و در این راستا حفاظت از کانون خانواده نخستین و مهمترین وظیفه زنان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار حضور آگاهانه زنان در صحنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و انقلابی کشور شد و بیان کرد: زنان بخش اعظمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و تربیت بخش دیگر را بر عهده دارند و باید به خوبی به این مسئولیت عمل کنند.