شهرکرد- مراکز اقامتی استان چهارمحال و بختیاری از جمله خانه های مسافر، هتل ها، خانه های معلم و... در آستانه آغاز سفر های نوروزی در حال آماده شدن برای اسکان مسافران و گردشگران است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان های گردشگری و توریستی کشور به شمار می‌رود که هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری در ایام نوروز است.

استان چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که ایام تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این استان است. هم اکنون هوا در این استان رو به گرمی نهاده و شکوفه های درختان در حال باز شدن است و سبزی بهار در حال گسترش در این استان است.

این استان با داشتن جاذبه های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان های مرتفع و... هر ساله میزبان مسافران بسیاری است.

انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروفترین رودخانه‌های دایمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده رود و دز از ارتفاعات این استان سرچشمه گیرند. جنگلهای بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه سارهای با آب فراوان، مناطق حفاظت شده، گردشگاه ها و گرداب ها از دیگر عوامل طبیعی و اکوتوریسم استان محسوب می شوند.

 در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری در حال آماده شدن برای  پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است. تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در هتل ها، مدارس و خانه مسافر در این استان اندیشیده شده است.

۱۱۱ مدرسه با ۸۰۹ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری آماده سازی می شودبهروز امیدی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۱۱۱ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری آماده سازی می شود، اظهار داشت: ۸۰۹ کلاس درس در مدارس چهارمحال و بختیاری برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کلاس های درس بر اساس میزان کیفیت و تجهیزات درجه بندی شده و در اختیار مسافران گذاشته می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر در بخش اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: آماده سازی مدارس برای اسکان مسافران با تعطیلی مدارس در چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲۱ پایگاه پذیرش مسافران نوروزی در شهرستان های چهارمحال و بختیاری فعال می شود.

 فعالیت ۲۰ هتل در چهارمحال و بختیاری

رئیس اتحادیه هتلداران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۲۰ هتل و مهمانسرا در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هتل های این استان در حال آماده شدن برای پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی این استان هستند.

فریدون رئیسی بیان کرد: ظرفیت های تخت های هتل ها چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ تخت است.

وی اظهار داشت: با تلاش هتلداران تمهیدات لازم برای رزرو اتاق های هتل ها توسط مسافران اندیشیده شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: هم اکنون در شهرستان های بروجن، شهرکرد، کوهرنگ و فارسان هتل و مهمانسرا وجود دارد.

رئیس اتحادیه هتلداران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارائه خدمات اقامتی به مسافران در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به سال های گذشته ارتقا یافته است، بیان کرد: تجهیزات هتل های و مراکز اقامتی استان چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است.

خدمات سفرهای نوروزی با فعالیت ۹ کمیته به گردشگران و مسافران نوروزی استان چهارمحال و بختیاری ارائه می شودمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر اقامتگاه های چهارمحال و بختیاری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، منازل استیجاری و مدارس در حال آماده سازی برای اسکان مسافران نوروزی هستند.

 بهمن عسگری سوادجانی تاکید کرد: خانه های مسافر در استان چهارمحال و بختیاری یکی از ظرفیت های بسیار خوب این استان برای اسکان مسافران نوروزی هستند که طی چند سال گذشته در این استان راه اندازی شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری بیان کرد: بیش از ۱۰۵ خانه مسافر در این استان راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی سفره خانه سنتی در سطح استان چهارمحال و بختیاری از دیگر فعالیت ها استان برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ومسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری بیان کرد: خدمات سفرهای نوروزی با فعالیت ۹ کمیته به گردشگران و مسافران نوروزی استان چهارمحال و بختیاری ارائه می شود.