سرکرده شبکه تروریستی القاعده در عراق در پیامی صوتی به دولت آمریکا یک ماه مهلت داد تا همه نیروهای خود را از عراق خارج کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ابوعمر البغدادی" در پیام صوتی خود در شبکه اینترنت همچنین به دولت آمریکا دو هفته برای پاسخ به خواسته خود فرصت داده است.

در این پیام آمده است : "به شما دستور می دهیم که نیروهای خود را فوری و حداکثر ظرف یک ماه از عراق خارج کنید و  منتظر پاسخ شما در طول دو هفته از تاریخ این اعلام هستیم".

برپایه این گزارش، البغدادی که خود را به زعم خود "امیر دولت اسلامی" تشکیل شده در استانهای سنی نشین تحت کنترل القاعده  در عراق می نامد؛ افزود:" به جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا می گوییم که فرصت تاریخی داده شده برای خروج از عراق را از دست ندهد".

وی افزود: "این فرصت را همانند فرصت آتش بسی که شیخ مجاهدان اسامه بن لادن به شما ارایه کرد، از دست ندهید".

البغدادی در عین حال شروطی را برای خروج نیروهای آمریکایی قرار داد و گفت:"خروج نیروهای آمریکایی باید از طریق نفربرها و هواپیماها بوده و این نیروها فقط باید سلاح خود را ببرند و تجهیزات و سلاح های سنگین خود را از عراق خارج نکنند و همه پایگاههای نظامی را به مجاهدان دولت اسلام بدهند".

وی افزود:"ما هم به نوبه خود اجازه خواهیم داد که نیروهای آمریکایی بدون اینکه در معرض خطر انفجار بمب یا نظیر آن قرار گیرند، از عراق خارج شوند".

شبکه القاعده در عراق در 15 ماه اکتبر تشکیل به زعم خود، "دولت اسلامی عراق" را در بغداد، الانبار، دیالی، کرکوک، صلاح الدین، نینوا وبخش هایی از دو استان بابل و واسط اعلام کرد.

البغدادی همچنین به تلاش آمریکا برای گفتگو از طریق طرف های دیگر یا به گفته خود "مزدوران" آمریکا اشاره کرد و گفت که این کشور تلاش هایی برای گفتگو با گروه وی از طریق عربستان صورت داده است.

وی افزود: "ما مجلس شورای وسیع و نیز مجلس شورای کوچکی متشکل از پنج نفر را برای بررسی امور مهمی که نیاز به تصمیم گیری سریع دارد، تشکیل داده ایم".

سرکرده القاعده در عراق همچنین افسران ارتش سابق عراق از "رتبه ستوان تا سرلشکر را به پیوستن به ارتش به زعم خود "دولت اسلامی " دعوت کرد.

البغدادی به تلاش القاعده برای ایجاد یک دولت اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: "بوش می گوید که القاعده در تلاش برای ایجاد یک دولت اسلامی تا اسپانیا است، او درست می گوید". وی همچنین آمریکایی ها را به آغاز جنگ جدیدی علیه آنها در عراق تهدید کرد.