بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه‌های نوروزی با حفظ حرمت ائمه معصومین برگزار شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان اظهار داشت: مکتب امام محمد باقر (ع) مکتب علم و دانش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حضرت امام محمد باقر (ع) دارای ویژگی های ممتاز، و منشأ خدمات بسیار ارزشمندی به جهان اسلام بودند و ویژگی بارز ایشان بعد علمی امام هست که حرکت علمی را انجام دادند.

وی افزود: امام باقر (ع) حرکتی علمی در راستای تقویت مبانی دینی و مبارزه با نحله های انحرافی آغاز کرد که این حرکت علمی همان تربیت شاگردانی برای شناساندن معارف اسلامی بود که به‌ عنوان یک نهر جاری منشأ خدمات بسیار مهمی برای جامعه جهانی هستند.

حجت‌الاسلام سروستانی تصریح کرد: امروز حوزه های علمیه ای که ما داریم و منشاء برکاتی هستند این مرکزیت و این بنای خیر به برکت حضرت امام محمد باقر علیه السلام بنا نهاده شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار امیدواری کرد که توفیق داشته باشیم این معارف ارزشمند الهی را تحکیم بخشیم و سیره و روش زندگی خودمان را در زندگی بر اساس سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ادامه دهیم.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام هادی علیه السلام و تقارن این مناسبت با اول فروردین بر لزوم حفظ حرمت ائمه معصومین در ایام آغازین نوروز تاکید کرد و اظهار داشت: آداب و رسوم ایام نوروز از قبیل دید و بازدید ها احترام به بزرگترها هدیه به کودکان و نوجوانان از رسوم پسندیده و مورد تایید اسلام هستند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: با توجه به تقارن اول فروردین ماه امسال با شهادت حضرت امام هادی علیه السلام لازم است برنامه‌های جشن و سرور با یکی دو روز تاخیر برگزار شود.

وی با اشاره به ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و فرا رسیدن ایام ایام البیض و آغاز مراسم معنوی اعتکاف برنامه بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مناسب به معتکفین تاکید کرد.

سلامت معتکفین تامین شود

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با تأکید بر لزوم تامین امنیت مساجد برگزاری اعتکاف و رفع نقایص ایمنی ویژه این مساجد تاکید کرد.

مجید خورشیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم در حوزه سلامت و بهداشت معتکفین تاکید کرد و خواستار تجهیز نمازخانه های بین راهی در ایام نوروزی و تعطیلات پایان سال شد.

خورشیدی با تبریک فرارسیدن سال نو و همچنین تسلیت شهادت حضرت امام هادی علیه السلام اظهار داشت: هر ۳۶ سال یکبار ماه محرم که اوج حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است با عید نوروز مقارن می‌شود و ملت ایران در طول تاریخ هموار شان و منزلت اهل بیت علیه السلام را حفظ کرده اند.

وی گفت: در ایام آغازین امسال هم ضمن رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت با گرامیداشت شهادت امام هادی (ع) ملت خوب و مسلمان ایران اسلامی در تنظیم نسبت این دو مناسبت هوشیار خواهند بود.

لزوم همکاری همگانی در اعتکاف

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات و تشکیل ستاد اعتکاف در شهرستان ها به بیان انتظارات مورد تایید ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مورد مراسم اعتکاف پرداخت.

حسین ادیبی خواستار ابلاغ به فرمانداران، شهرداران و بخشداران در جهت مشارکت فعال در برگزاری امر اعتکاف و همچنین تبلیغات محیطی و همکاری با مساجد محل اعتکاف شد.

در بخش دیگری از این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی شرکت کننده در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود و در مورد برگزاری امر معنوی اعتکاف پرداختند.