اهواز ـ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، تمهیدات این سازمان را برای ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تشریح کرد.

آتش پاد علی تراب پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از دیر باز و طی یک سنت قدیمی هموطنان در اقصی نقاط کشور در سیزدهمین روز فروردین ماه، روز خود را در خارج از منزل و در طبیعت سپری می کنند که متأسفانه در سال های اخیر به دلیل برخی سهل انگاری ها شاهد بروز حوادث کوچک و بزرگی در این روز بوده و خاطرات تلخی رقم خورده است.

وی افزود: از شهروندان استدعا داریم در زمان حضور در پارک های جنگلی، تفرجگاها و دیگر نقاط طبیعت توجه خود را به کودکان و نوجوانان دوچندان کنند و از اسکان در نزدیکی کانال ها و حوضچه های آب کشاورزی، رودخانه ها و برکه ها جدا خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: شهروندان باید از شکستن شاخ و برگ درختان خودداری و از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان و در میان علفزارها پرهیز کنند.

تراب پور بیان کرد: یکی از عوامل بروز حوادث آتش سوزی در پارک های جنگلی، تفرجگاه ها و پارک ها این است که خانواده ها پس از روشن کردن آتش آن را کاملا خاموش نمی کنند در صورتی که باید آتش را با آب کاملا خاموش و بر روی ذغال ها مقداری خاک قرار دهند تا مانع از روشن شدن مجدد آن به وسیله وزش باد شوند.

وی خبر داد: کلیه ایستگاه های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این روز در آماده باش کامل بسر می برند و به منظور مواجه با حوادث احتمالی مرتبط با ۱۳ فروردین (روز طبیعت) و ارائه خدمات مطلوبتر به هموطنان و شهروندان برنامه ها و تمهیدات ویژه ای تدارک دیده شده است.

آتش پاد تراب پور ادامه داد: آماده باش کامل ایستگاه های عملیاتی، افزایش گشت های ساحلی تیم های امداد آبی و غواصی سازمان در مسیر رودخانه کارون در محدوده کلانشهر اهواز و همچنین استقرار تیم های امداد نجات و اطفای حریق در مسیرهای منتهی به ورودی و خروجی های شهر از جمله اقدامات خاص روز ۱۳ فروردین است.

وی عنوان کرد: استقرار چهار تیم واکنش سریع (خودروهای وانت دوکابین مجهز به سیستم اطفای حریق روت فایر) در پارک ها و تفرجگاه ها از قبیل پارک جزیره، دولت، لاله و ربیع، استقرار پنج تیم دو نفره موتورسوار مجهز به سیستم اطفای حریق پرتابل (کوله ای) در پارک ها و تفرجگاه ها از جمله پارک شهربازی، لاله و شهروند نیز از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در پایان گفت: استقرار چهار تیم اطفای حریق در پارک های جنگلی و تفرجگاه های حاشیه ای از جمله پارک جنگلی گمبوعه و شهروند، برقرای گشت خودرویی توسط مدیران مناطق چهارگانه عملیاتی در محدوده های از پیش تعین شده و ارسال گزارش وضعیت به فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و همچنین استقرار معاونت عملیات سازمان در ستاد فرماندهی ۱۲۵ و اجرای مأموریت کنترل و فرماندهی تیم های مستقر نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده برای روز ۱۳ فروردین در اهواز است.