قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: امسال حضور زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته در امامزاده ها و بقاع متبرکه استان قزوین ۶ درصد افزایش یافت.

غلامرضا عادل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برنامه‌ها و فعالیت‌های مهمی انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان اسکان زائران و مسافران نوروزی در ایام نوروز بود که این مهم با استقبال خوبی صورت گرفت.

 اسکان بیش از ۱۱۰۲ مسافر و زائردر امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین

وی با اشاره به اینکه استان قزوین طی ایام نوروز شرایط جوی نامساعدی را به همراه داشت، افزود: بیش از ۱۱۰۲ مسافر در این استان، طی ایام نوروز جاری در امامزاده‌های استان قزوین اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه در ایام نوروز جاری بالغ بر ۱۰۴ امامزاده این استان برای طرح آرامش بهاری و ۲۰ امامزاده نیز برای اسکان مسافران و زائران آماده شده بود، یادآور شد: زائران و مسافران در بیش از ۱۵ امامزاده و بقاع متبرکه استان قزوین اقامت داشته‌اند که به آنان خدمات رفاهی ارائه شد.

عادل از جمله اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در طرح آرامش بهاری سال جاری را برگزاری برنامه‌های فرهنگی و غیره برای زائران و مسافران عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار و ۳۲۵ گردشگر از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان این ایام از اماکن مذهبی و ابنیه موقوفی استان قزوین بازدید کرده‌اند، تصریح کرد: طی ایام نوروز بیشترین زائران و گردشگران در بین امامزادگان از امامزاده حسین (ع) شهر قزوین بازدید کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه بیش از ۲۶۴ امامزاده، ابنیه موقوفی و میراثی در این استان وجود دارد، ادامه داد: در سال جاری شاهد رشد ۶ درصدی زائران و گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته در این مکان‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به شاهراه بودن استان قزوین هر ساله مسافران و زائران زیادی در ایام تعطیلات و نوروز به این استان عزیمت کرده و در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین اسکان می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد: توزیع کتاب رایگان و برگزاری مسابقات کتابخوانی، خیمه های معرفت شامل : مشاوره، کودک، وقف و ... بهمراه برنامه های متنوع فرهنگی ویژه خانواده ها از دیگر برنامه های این اداره کل برای زائرین اسکان یافته در امامزادگان بود.