رشت- کارشناس سازمان هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران و احتمال وقوع رعد و برق از عصر امروز در این استان، گفت: طی این مدت دمای استان نیز به صورت محسوسی کاهش می یابد.

مازیار غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به شرایط جوی روزهای آینده در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسمان استان در بیشتر نقاط نیمه ابری است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق استان نیز شاهد افزایش مقطعی ابرها هستیم، افزود: براساس الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی این شرایط با نزدیک شدن به ساعات بعدازظهر و شب امروز (سه شنبه) تغییر کرده و بر میزان ابرها افزوده می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان همچنین با اشاره به رگبار باران با احتمال وقوع رعد و برق برای اواخر وقت امروز در مناطق مختلف استان، گفت: همچنین براساس نقشه های هواشناسی برای فردا چهارشنبه نیز برای استان گیلان آسمانی ابری همراه با مه و بارندگی پیش بینی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: طی این مدت شاهد کاهش محسوس دمای هوای استان، وزش باد به ویژه در نواحی ساحلی و احتمال وقوع رعد و برق هستیم.

غلامی به وضعیت دریا نیز طی امروز و فردا اشاره کرد و یادآورشد: ارتفاع موج دریا برای امشب و فردا حدود یک تا یک متر و نیم و همچنین دو تا دو متر و نیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارندگی ها تا صبح پنج شنبه ادامه خواهد داشت، افزود: آسمان استان گیلان در روز پنج شنبه نیز نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده است.