تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

یزد ـ مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، از آغاز پویش آموزشی «آب، قلب کویر» در مدارس ابتدایی شهر یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، محمدحسین شرعیاتی با اشاره به اینکه ضرورت مدیریت مصرف آب و برنامه ریزی برای آن در استان یزد یک واقعیت اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: پویش آموزشی «آب، قلب کویر» با هدف آشنایی دانش آموزان با روش‌های مؤثر صرفه‌جویی در مصرف آب آغاز شده است.

وی بیان کرد: در این آموزش‌ها، مخاطبی که انتخاب می شود می تواند از میان اقشار مختلف باشد اما در این میان، دانش آموزان و نوجوانان جایگاه ویژه ای دارند چرا که از یک سو دانش آموزان تاثیرپذیری و آموزش پذیری بالایی دارند و از سوی دیگر می‌توانند بر دیگران نظیر افراد خانواده و همسالان تاثیرگذار باشند و آموزش‌ها را منتقل نمایند.

شرعیاتی عنوان کرد: همچنین دانش آموزان با فاصله زمانی کوتاهی در جایگاه بهره‌برداران، تصمیم گیران و تصمیم سازان منطقه و کشور خود قرار می‌گیرند و از طریق آموزش آنها، می‌توان نسلی آگاه و حساس نسبت به حفظ آب داشت.

وی خاطرنشان کرد: این پویش آموزشی با اجرای تئاتر و برنامه‌های شاد دیگر مانند موسیقی، مسابقه و ... کودکان را با وضعیت آبی استان، روش‌های صرفه جویی و ضرورت انجام آن آشنا می‌کند.