بوشهر - نمایندگان عالی سازمان بنادر و دریانوردی قطر در نشست با مسئولان اقتصادی و بنادر و دریانوردی استان بوشهر بر توسعه فعالیت‌های تجاری تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین بندر بوشهر و بنادر کشور قطر، نشست مشترکی بین نمایندگان عالی سازمان بنادر و دریانوردی قطر و مسئولان اقتصادی و بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس بنادر  و دریانوردی قطر پیش از ظهر سه‌شنبه در این نشست اظهار داشت: بنادر استان بوشهر فاصله کمی با بنادر کشور قطر دارند و این فاصله کم می‌تواند زمینه توسعه فعالیت‌های بندری باشد.

کاپیتان الخنجی خواستار رفع مشکلات بخش خصوصی شد و اضافه کرد: افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی بین ایران و قطر برای هر دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و باید برای دستیابی به این هدف مهم تلاش شود.

وی یکی از مهمترین دلایل سفر به ایران را حضور در بندر بوشهر دانست و افزود: توسعه فعالیت‌های تجاری بین بوشهر و قطر را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

رئیس بنادر  و دریانوردی قطر با تقدیر از همکاری مردم ایران با کشور قطر در زمان بروز تحریم‌ها بر علیه این کشور، ادامه داد: بندر بوشهر ظرفیت مهمی در زمینه تجارت دریایی دارد و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

افزایش مراودات قطر با بنادر بوشهر

خالد النعیمی مدیر بندر الرویس قطر نیز بر توسعه روابط تجاری و دریایی با بندر بوشهر تاکید کرد و اظهار داشت: ایران همسایه قطر است و از ورود کالاهای مورد نیاز خود از کشور ایران استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میوه و سبزیجات مورد نیاز قطر به جای واردات از ترکیه باید از ایران به ویژه بنادر استان بوشهر وارد شود، تصریح کرد: استان بوشهر در همسایگی قطر و شرایط مناسبی برای ارائه کالاهای مورد نیاز ما دارد.

مدیر بندر الرویس قطر خواستار فراهم شدن شرایط افزایش تبادل کالاها میان دو کشور ایران و قطر شد و تصریح کرد: افزایش تجارت بین دو کشور نیازمند تسهیل در استانداردهای بین المللی است.

النعیمی از اجرای پروژه لایروبی بندر الرویس قطر تا عمق ۱۱ متر خبر داد و اضافه کرد: اجرای این پروژه شرایط پهلوگیری کشتی‌ها و شناورهای با تناژ بالا را در این اسکله فراهم می‌سازد.