همدان - مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان گفت: ۷۵ درصد آب شرب شهر همدان از سد اکباتان تامین می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین آذرتکین بعدازظهر سه شنبه در شورای حفاظت از منابع اب همدان گفت: بطور متوسط میزان مصرف آب شرب شهر همدان ماهیانه حدود ۳ میلیون متر مکعب است و هم اکنون ۱۳ میلیون متر مکعب آب در سد اکباتان ذخیره داریم.

حسین آذرتکین افزود: دبی ورودی آب به سد اکباتان هم اکنون بشدت کاهش یافته و به۲.۱  لیتر بر ثانیه رسیده و با شروع فصل بهار منابع آب فصلی را نیز در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه ۶۹ حلقه چاه آب برای استحصال آب شرب در اختیار داریم افزود: با توجه به کاهش سطح منابع آب زیر زمینی ۲۸ حلقه چاه از مدار خارج و دبی آب دیگر چاه های ما نیز بشدت کاهش یافته است.

آذرتکین با اشاره به پیش بینی های بعمل آمده در آب و فاضلاب شهری همدان اجاره چاه های آب کشاورزی از بخش خصوصی و اجرای حفاری ۶ حلقه چاه جدید با ۸۰ کیلومتر خط انتقال را از جمله این اقدامات دانست.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان همدان با بیان اینکه آب شرب ۷۵ درصد شهر همدان از سد اکباتان تامین می شود افزود: با توجه به شرایط موجود فشار شبکه آب شرب شهر همدان را در ساعات کم مصرف کاهش می دهیم و از همه مصرف کنندگان خواستار صرفه جویی در مصرف آب هستیم.