سمنان- نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بابیان اینکه مراکز فرهنگی نقش مهمی در پرورش خلاقیت نسل آینده بر عهده‌دارند، گفت: مشکل جامعه امروز عدم استفاده مطلوب از داشته‌های موجود است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی صبح یک‌شنبه در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان سمنان با رویکرد تبیین سیاست‌های جدید مدیرعامل و نوآوری در فعالیت‌ها به میزبانی سالن جلسات این نهاد ضمن بیان اینکه تربیت یک فرد برابر با پرورش تمام انسان‌ها است، ابراز داشت: مشکل جامعه امروز عدم استفاده مطلوب از داشته‌های موجود است بنابراین باید ظرفیت‌های استان به‌درستی احصاء و برای آموزش مورداستفاده قرار گیرد.

وی بابیان اینکه هدف از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کشف استعدادها، پرورش و شکوفایی آن‌ها باراهنمایی درست و اصولی است، افزود: فعالیت‌های به‌روز مربیان با بهره‌گیری از چاشنی خلاقیت می‌تواند در پرورش افکار ذهن کودکان و نوجوانان اثرگذار باشد.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه استفاده از روش‌های سنتی قدیم با توجه به پیشرفت فنّاوری دیگر پاسخگوی نیازها نخواهد بود، ابراز داشت: کودکان و نوجوان در محیط مناسب فرهنگی و خلاق، آزادانه رشد و پرورش خواهند یافت بنابراین کانون‌ها به‌عنوان مراکز رشد و خلاقیت باید از ایده‌های نوین در امر تربیت بیشتر بهره گیرند.

همتی بابیان اینکه نقش مربیان را ازاینجا می‌توان فهمید که نابرابری‌ها و موازی کاری‌ها خللی در کار آن‌ها ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: احساس سلطه گری مربی به کودکان واکنش منفی را به دنبال خواهد داشت لذا در حیطه فرهنگی باید با دقت نظر بیشتری گام برداشت تا استعدادهای نهفته در کودکان و نوجوانان رشد و پرورش پیدا کند.

وی با طرح این پرسش که تا به امروز چقدر تلاش شد تا ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را به‌درستی پرورش دهیم، ابراز داشت: بی‌شک منابع انسانی بسیار مطلوبی در بطن جامعه وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث رشد و پیشرفت یک جامعه شود و مراکز کانون پرورش فکری می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت‌ها را شناسایی و آن‌ها را در مسیر درست هدایت کنند.