یک محقق دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که با توجه به ذخایر رو به اتمام نفت ایران، استفاده از انرژی هسته ای برای این کشور منطقی و درست است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "راجر استرن" که در زمینه  مسائل مربوط به سوخت و نفت مطالعاتی انجام داده در گفتگویی اعلام داشت : با توجه به اینکه صادرات نفت می تواند تا 8 سال دیگر قطع شود لذا درخواست ایران برای بهره برداری از انرژی هسته ای درخواستی منطقی و درست است.

استرن می گوید : سرمایه گذاری در تولید نفت ایران برای خنثی کردن و بی اثر نمودن کاهش حوزه های نفتی کافی نیست  و رشد انفجاری تقاضا در داخل نیز این مسئله را تشدید کرده است.

وی در یک گفتگوی تلفنی با رویترز می گوید: من بر این باورم که ایران تا 8 سال دیگر، نفتی (برای صادرات) نخواهد داشت و آنها تمام نفت را برای نیازهای خودشان مصرف خواهند کرد.

وی همچنین در تحلیلی که در آخرین صورت جلسه "علوم آکادمی ملی" منتشر شده می نویسد: دولت ایران می تواند از کاهش صادرات به لحاظ سیاسی آسیب ببیند.

به گفته این استاد دانشگاه آمریکایی، طی 5 سال آینده صادرات نفت ایران ممکن است کمتر از نیمی از سطح فعلی آن باشد و تا 15 سال می تواند به صفر تنزل پیدا کند.