شمیرانات- رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران گفت: ۴۲ هزار متر از رودخانه های شمال تهران با هدف افزایش ظرفیت پذیرش بارش های بهاری، لایروبی و پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله پرویزی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور جلوگیری از بروز حوادث غیر مترقبه و احتمال خطر پذیری،  بیش از ۴۲ هزار متر طول از رودخانه های شمال تهران در ۱۱ مسیل، پاکسازی و لایروبی شد.

وی افزود: اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک طبق برنامه زمان بندی ابلاغی روزانه در دو شیفت صبح و عصر لایروبی و پاکسازی مسیل ها و حوضچه های رسوبگیر را انجام می دهد که در این طرح مسیل هایی که بیشترین محل جهت تردد مسافرین نوروزی بود بعلت حجم زیاد زباله در اولویت قرار داده شد.

رییس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه یک تهران از شهروندان خواست با توجه به موقعیت جغرافیایی و کوهپایه بودن منطقه یک و احتمال شسته شدن سنگ و شن از کوه به هنگام بارندگی ها، وسایل نقلیه خود را در مجاورت مکان های خطرساز از جمله مسیر کوه و زیر درختان پارک نکنند و از ریختن نخاله ها و ضایعات ساختمانی و زباله های خانگی در داخل رودها و کانال ها خودداری کنند که موجب گرفتگی جریان آب نشود.