گرگان - رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: سومین مرکز پژوهش‌های اسلامی در مدرسه علمیه الزهرا گرگان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم بیگم میرکریمی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح مرکز پژوهش‌های اسلامی در حوزه علوم انسانی در گرگان خبر داد و اظهار کرد: این مرکز به‌ عنوان سومین مرکز پژوهشی علوم اسلامی کشور در گرگان با حضور معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور افتتاح خواهد شد.

میرکریمی با بیان اینکه در جهت ارتقاd جایگاه حوزه علمیه خواهران مرکز تخصصی بانوان توسط حوزه علمیه خواهران احداث خواهد شد، گفت: از سال ۷۶ تاکنون برخی از فارغ‌التحصیلان در مراکز علمی و نهادهای مختلف مشغول به فعالیت شدند و این در حالی است که بسیاری از ظرفیت‌ها به کار گرفته نشد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز برای تولید علم، معارف، پژوهش در خصوص مسائل روز جامعه و موضوعات اختصاصی بانوان مناسب خواهد بود، افزود: گرد هم آوردن زنان پژوهشگر در یک محیط علمی و  پاسخگویی به نیازهای تخصصی از فعالیت‌های تعریف‌ شده این مرکز به شمار می‌آید.

میرکریمی افزود: سطح چهار حوزه معادل مقطع دکترا از مهرماه سال گذشته آغاز شده و در این سطح پنج طلبه در ترم دوم مشغول به تحصیل هستند.

وی از راه‌اندازی مدرسه علمیه الزهرا در سال ۶۰ خبر داد و افزود: اکنون این مدرسه با هدف تربیت بانوان دین‌ شناس، مسلط به تبلیغ و پاسخگو به نیازهای علمی و معرفتی جامعه در داخل و در حوزه بین‌الملل تأسیس شد.

 رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: مدرسه علمیه الزهرا گرگان در سطوح دو، سه و چهار طلبه تربیت می‌کند که تعداد طلبه‌های سطح دو، هزار و  ۱۸۰ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۰ نفر مدرک فارغ‌ التحصیل خود را دریافت کرده و از ۲۸۰ نفر  طلبه سطح سه، ۴۱ نفر فارغ‌ التحصیل شدند.

میرکریمی اظهار کرد: طبق آمار اعلام‌ شده در حال حاضر ۲۳۹ نفر در رشته‌هایی همچون فقه و اصول، تفسیر و کلام مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ حوزه علمیه در گلستان مشغول به فعالیت هستند که ۱۱ مرکز در سطح دو، یک مرکز در سطح سه و یک مرکز در سطح چهار  دایر است.

رئیس مرکز حوزه علمیه الزهرا گرگان گفت: این مرکز در استان تنها مرکز علمیه‌ای است که توانسته در تمام سطوح فعالیت داشته باشد.

لازم به ذکر است؛ مرکز پژوهش‌های اسلامی الزهرا و مرکز تخصصی سطح چهار الزهرا، پنجم اردیبهشت در مدرسه عالی و مرکز تخصصی الزهرا گرگان افتتاح خواهد شد.