همدان - کارشناس هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: دو اثر «برای پدرم» و «وضعیت سفید» از همدان به بخش فیلم کوتاه داستانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام راه یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر وبه نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان، امین لطفی‌شهپر گفت: سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با هدف بازشناسی نقش دوران ۸ سال حماسه و ایثار و انعکاس حماسه آفرینی‌های مردان و زنان این سرزمین در آن دوران، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس «رسام» را برگزار می‌کند.

وی در ادامه پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بین فیلم‌سازان جوان را نیز از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: در جریان فراخوان این جشنواره ۱۰ اثر در چهار قالب فیلم‌نامه، فیلم کوتاه داستانی، فیلم مستند و نماهنگ «پویانمایی» از همدان به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه «رسام» ارسال شده است.

لطفی‌شهپر همچنین عنوان کرد: در بخش فیلم‌نامه، «قارچ سمی» اثر «امین لطفی‌شهپر»، «به رنگ سرو» و «خانه امن است» اثر «ندا عباسی» و «وضعیت سفید» اثر «فاطمه شیرسرکانی» به این جشنواره ارسال شده اند.

وی اضافه کرد: دو فیلم کوتاه داستانی «برای پدرم» اثر «اکبر تراب‌پور» و «وضعیت سفید» اثر «فاطمه شیرسرکانی» موفق به راهیابی به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام شدند.

کارشناس هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان بیان داشت: در بخش فیلم مستند نیز اثر «سرباز» ساخته «اکبر تراب‌پور» و «صوفی» ساخته «سید وحید حسینی» به جشنواره ارسال شده اند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رسام» از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهر آبادان برگزار خواهد شد.