زنجان-معاون مدیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری، ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل محمدعلیخانی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم، افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از نمودهای واقعی و عینی توسعه سبز است که هم اکنون رهیافت جهانی دارد.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این صنعت، دست‌یابی به منافع اقتصادی قابل توجه با سرمایه‌گذاری اندک است.

علیخانی افزود: صنعت گردشگری، ابزاری مهم و اساسی برای ترویج فرهنگ و ایجاد صلح و دوستی بین ملت‌ ها است.

نماینده وزارت امور خارجه گفت: صنعت گردشگری دارای رژیم منحصر به فردی است و با اندک سرمایه گذاری در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین ارزش افزوده و سود اقتصادی را فراهم می کند.

علیخانی افزود: توسعه پایدار گردشگری مستلزم ایجاد همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و نهادسازی مرتبط است و این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ارتقای کیفیت آن لازم است که به این عناصر توجه شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مستمر و موفقیت آمیز جشنواره های اکو – جاده ابریشم در زنجان نمونه ای از همکاری ثمر بخش میان این وزارتخانه و مسئولان استان زنجان است، ادامه داد:  وزارت امور خارجه به عنوان متولی مناسبت های خارجی و تسهیل کننده فعالیت های اقتصادی کشور، با ایجاد معاونت دیپلماسی اقتصادی در تلاش است تا با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مختلف در سطوح 2 جانبه، منطقه ای و بین المللی کشور را در دستیابی به این هدف گردشگری یاری کند.

معاون مدیرکل همکاری‌های اقتصادی و بین‌المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: معرفی ابعاد برجسته تمدن هزاران ساله ایران را به‌عنوان یکی از اهداف عالی نظام  است و  هدف‌گذاری صورت گرفته برای ورود گردشگر به کشور تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۰ میلیون نفر است.