نهاوند-رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) در نهاوند برگزار شد.

حجت‌الاسلام موسی محبی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هدف اصلی برگزاری مراسم‌ فرهنگی و مذهبی در ایام و اعیاد شعبانیه گسترش فرهنگ انتظار و آشنایی بیشتر نسل جوان بافرهنگ مهدویت است.

وی بابیان اینکه شناساندن آن حضرت از جنبه‌های مختلف به مردم یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی در راستای زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) و نهادینه کردن تفکر مهدویت است، عنوان کرد: جشن نیمه شعبان در شهرستان نهاوند توسط دستگاه‌های اجرایی، کسبه و بازاریان در بیش از ۱۶۰ نقطه شهری و روستایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محبی افزود: برای این روز ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی تدارک دیده‌شده بود که این مراسم‌ هم‌زمان با اقامه نماز جماعت در مساجد با سخنرانی روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و خود استقرار انجام و از استقبال خوبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اینکه مراسم‌ جشن علاوه بر نهاوند در شهرهای برزول، گیان و فیروزان و روستاهای شهرستان نهاوند نیز برگزار شد، عنوان کرد:مراسم‌ مولودی‌خوانی در شب نیمه شعبان، آذین‌بندی معابر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ختم صلوات و تشریح فلسفه مهدویت توسط روحانیون در مساجد و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ازجمله برنامه‌های دیگری بود که در این روز مبارک در شهرستان انجام شد.