زنجان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در جشنواره غذای اکو، بی‌شک غذا بهانه‌ای برای رسیدن به صلح و دوستی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو ـ جاده ابریشم که در محل نمایشگاه‌های دائمی کاسپین زنجان برگزار شد، از حضور ۱۴ کشور و ۵ خبرگزاری خارجی در این جشنواره خبر داد و افزود: با وجود اینکه در جشنواره چهارم، شاهد ارائه غذاهای مختلف با طعم‌های متفاوت بودیم، اما آنچه که برای همه شرکت‌کنندگان حائز اهمیت بود، پایداری صلح و دوستی در منطقه بود.

وی با یادآوری اینکه به گونه‌ای دیگر می‌توان گفت که جشنواره غذای اکو، از مصادیق بارز دیپلماسی فرهنگی به‌شمار می‌رود و زنجانی‌ها مفتخر به میزبانی این دیپلماسی فرهنگی در چهار سال اخیر هستند، ادامه داد: برپایی ۳۱ غرفه در حوزه محصولات صنایع‌دستی و نیز ۱۰ غرفه در حوزه مواد اولیه افزودنی‌های پخت غذا، از جمله مزیت‌های چهارمین جشنواره غذای اکو در زنجان به‌شمار می‌رود.

رحمتی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌های باعث می‌شود تا بتوانیم روابط نزدیک و تنگاتنگی با سایر ملت‌ها برقرار کنیم، تصریح کرد: حضور ۲۲ خبرنگار داخلی به همراه ۵ خبرگزاری خارجی حاکی از اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی است که خوشبختانه استان زنجان امسال چهارمین سالی است که میزبانی یکی از این رویدادهای بین‌المللی را در حوزه غذا بر عهده داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجانی‌ها همواره ثابت کرده‌اند که مردمانی میهمان‌نواز هستند، خاطرنشان کرد: استقبال گرم مردم زنجان از این برنامه‌ها باعث می‌شود تا در آینده با انگیزه و دلگرمی بیشتری نسبت به برگزاری چنین جشنواره‌هایی اقدام کنیم.