بوشهر - سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر گفت: افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری ایران و قطر دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی سبحانی صبح شنبه در نشست بررسی همکاری اقتصادی استان بوشهر با کشور قطر اظهار داشت: کشورهای ایران و قطر موقعیت و فرصت بسیار خوبی برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه‌های معادن، صنایع، کشاورزی، پرورش آبزیان و . . . خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها فرصت خوبی برای تامین کالاها و محصولات مورد نیاز کشور قطر است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر تصریح کرد:‌ برای اینکه زمینه مناسبی برای توسعه صادرات به کشور قطر فراهم شود، باید بسترهای لازم برای بهبود وضعیت صادرات از  بنادر استان بوشهر فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه مراکز لجستیکی در بنادر استان بوشهر برای توسعه صادرات به قطر، اضافه کرد: استان بوشهر با بنادر بزرگ کشور قطر فاصله دریایی کمی دارند و این فاصله مناسب فرصت خوبی برای گسترش روابط تجاری این بنادر است.

سبحانی همچنین خواستار فراهم ساختن شرایط تردد کشتی‌های کروز به بنادر استان بوشهر در راستای توسعه بخش گردشگری و جذب توریسم شد و افزود: گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مهم در خلیج فارس است که استان بوشهر باید از این فرصت استفاده کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر با تاکید بر برقراری خط هوایی بوشهر به دوحه قطر بیان کرد: ایران و قطر دارای روابط مستحکمی هستند و باید تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور نیز توسعه یابد.