بیرجند- دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی از کشف و ضبط ۷۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان کالای قاچاق در استان طی سال گذشته خبر داد.

محمدرضا حسنی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی کشفیات فراورده های نفتی قاچاق اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر ۱۵۳ هزار و ۲۷۸ لیتر فراورده های نفتی قاچاق توسط نیروهای امنیتی و نظارتی استان کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت بالغ بر ۵۱ هزار و ۵۰۴ سوپ پوشاک قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، بیان کرد: این میزان نیز در مقایسه با سال ۹۵ رشد ۲۸درصدی را نشان می دهد.

افزایش ۲۰۳ درصدی کشفیات داروی قاچاق

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی همچنین از افزایش ۲۰۳ درصدی کشفیات داروهای قاچاق خبر داد و گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بالغ بر ۵۲۷ هزار و ۸۲۷ قلم دارو قاچاق در استان کشف شده است.

حسنی مقدم با اشاره به کشف ۶۹ هزار و ۹۱۶ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان، عنوان داشت: همچنین در این مدت بالغ بر ۳۶ هزار و ۷۴۷ قلم لوازم خانگی قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

به گفته وی کشفیات لوازم خانگی قاچاق در استان طی سال گذشته نسبت به سال قبل از آن بالغ بر ۲۴۹ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی همچنین میزان کشفیات کیف و کفش قاچاق را بالغ بر پنج هزار و ۸۳۹ مورد، دام ۱۳ هزار و ۳۲۲ رأس، تجهیزات ماهواره دو هزار و ۹۴۷ مورد، سیگار ۹۸۸ هزار و ۵۵۷ نخ و برنج قاچاق را ۳۵ هزار و ۲۷۰ کیلوگرم عنوان کرد.

کاهش ۲۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق

حسنی مقدم همچنین به پرونده های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۲۱۳ مورد پرونده زیر ۱۰۰ میلیون در استان تشکیل شده است.

وی، تعداد پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون را نیز ۹ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد نسبت به سال ۹۵  کاهش ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز استان طی سال گذشته، بیان داشت: در این مدت در مجموع بالغ بر ۷۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان کالای قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.