اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی محلات حاشیه ای و سکونت گاه های غیررسمی، توانمندی ساکنان این محدوده ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در جریان بازدید از سکونتگاه های غیررسمی شهر اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع مشکلات محله های حاشیه ای شهر بایستی در دستور کار دستگاه های مرتبط و مسئول قرار گیرد تا از این طریق زمینه خدمات رسانی مطلوب فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: توانمندسازی اقشاری که در این محله ها سکونت دارند و و همچنین برنامه ریزی و تلاش برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی این مناطق، نقش مهمی در کاهش مشکلات حاشیه نشین ها می تواند ایفا کند.

حقیقی بیان کرد: در این راستا برنامه ریزی هایی در دستور کار قرار گرفته و مقرر است در مناطق آسیب پذیر شهری استان پیاده سازی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: استانداری مرکزی نیز در این رابطه برنامه ریزی و پیگیری لازم را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: مقرر است در سکونت گاه های حاشیه ای دو شهر ساوه و اراک، مراکز ارائه خدمات بهداشتی تحت عنوان کانون های سلامت محله فعال شوند و در سایر شهرهای استان نیز این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به اقداماتی که برای کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی محله های حاشیه ای استان مرکزی مدنظر قرار دارد، می طلبد دستگاه های مسئول و مرتبط استانی در این رابطه نهایت تعامل و همکاری را با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم به هدف مذکور دست یابیم.