ایلام-امام جمعه ایلام گفت: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: اعتماد به آمریکا و غرب و غفلت از خیانت آنان، غفلت از هشدار مهم رهبری مبنی بر توافق نکردن بهتر از توافق بد است.

وی تصریح کرد: اگر توصیه‌های دلسوزانه رهبر حکیم انقلاب نسبت به عدم اعتماد به آمریکا عمل می‌شد امروز شاهد این اتفاق بزرگ که خسارت‌های  جبران ناپذیری به کشور وارد کرد و منافع ملی را اینچنین به تاراج گذاشت، نبودیم.

وی ادامه داد: شما می‌گفتید اگر آمریکا از برجام خارج شود یقینا تصمیمی غافلگیرانه و پشیمان کننده اخذ می‌کنید چرا در واکنش به رفتار آمریکا منفعلانه برخورد کردید.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حالا برای این اشتباه در برابر ملت و امام و رهبری چه پاسخی دارید، منافع ملی را به خطر انداختید و حالا حاضر نیستید به شکست این پروژه اعتراف کنید و از پیشگاه ملت و رهبری عذرخواهی کنید و باز پروژه دیگری را در ادامه برجام با اروپایی‌ها که در طول ۴۰ سال انقلاب بدترین برخوردها با ملت ایران داشتند را شروع کردید.

وی عنوان کرد: اعتماد دوباره به سران اروپایی برای حفظ برجام اشتباه راهبردی و ساده لوحانه دولت تدبیر و امید است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: کشورهای اروپایی بارها در قبال نقض تعهدات ایالات متحده آمریکا حفقان گرفتند و با رویکرد حمایتگرایانه اروپا در قبال آمریکا بدتر از آمریکا عمل کردند.

خطیب جمعه ایلام گفت: دولت در آزمون مذاکره با آمریکا نمره قبولی نگرفت و از این آزمایش بزرگ موفق نشد.

متاسفانه مشکلات اصلی مردم به دست فراموشی سپرده شده است

وی ادامه داد: قطعا دشمن با ترفندهای مختلف دایم علیه انقلاب و نظام توطئه می‌کند ، مسؤولان باید واقع‌بینانه رفتارهای دشمن را رصد کنند و آن را صادقانه برای مردم توضیح دهند ، دولتمردان با درک صحیح از جنگ اقتصادی و حجم گسترده رفتارهای دشمن علیه مردم آگاهی کامل داشته باشند تا با کمک ملت و تقسیم کار بین آحاد مردم بتوان بر مشکلات غلبه کرد.

خطیب جمعه ایلام گفت: مشکل امروز مردم گرانی دلار هفت هزارو ۴۰۰ تومانی و سکه دو میلیون تومانی بوده نه جنجال بر سر فیلترینگ تلگرام، وضعیت آشفته بازار ارز نتیجه تحلیل‌های غلط و خوش‌بینی‌های خلاف واقع است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران باید دغدغه رئیس دستگاه اجرایی کشور باشد نه غصه‌دار فیلترینگ تلگرام.

لطفی تصریح کرد: متاسفانه مشکلات اصلی مردم به دست فراموشی سپرده شده و هرگاه سخن از مشکلات معیشتی و اقتصادی و اصلی مردم پیش می آید دولت به جای پاسخگویی به مردم پای مسایل کم اهمیت‌تر را به میان می‌کشد.