بوشهر - مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور نیازی به اروپا و آمریکا نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی صبح شنبه در نشست با طلاب اظهار داشت: در قرآن کریم هدایت برای کسانی قرار داده شده که سعی، تلاش و دارای برنامه و طرح باشند، این حرکت خطوط قرمزی هم دارد که یکی از آنها عدم تکیه به ظالمین است یعنی رشد مادی و دنیوی با تکیه به ظالمین مردود است.

وی تأکید کرد: ما شاهدیم عده‌ای به دنبال این هستند که فهم استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را کمرنگ کنند و خط قرمز قرآن کریم در مناسبات را رعایت نکنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر امروز تفکر بسیجی و انقلابی سیبل دشمنان ماست چون ماهیت این تفکر انقلابی بودن، پیرو رهبری بودن و ظلم ستیزی است.

حجت الاسلام جمالی بیان کرد: ما نتیجه اعتماد به برجام را دادیم، همانطور که مقام معظم رهبری تذکر داد که آمریکا قابل اعتماد نیست و تنها تجربه گرانسنگ برای ملت باقی می ماند، مسلما اعتماد به اروپا هم نتیجه ای غیر اعتماد به آمریکا را نخواهد داشت.

وی افزود: از کشورهای اروپایی که با یک اشاره آمریکا به کشور مستقل سوریه حمله کردند، چه توقعی از آنها می شود داشت و تنها راه تکیه بر داشته های داخلی و نیروهای جوان است.

جمالی خاطرنشان کرد: در سال های دفاع مقدس هم در حال جنگ بودیم و هم تحریم و کشور هنوز به قوام امروز نرسیده بود اما سرپا ایستادیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر اضافه کرد: هنوز هم برای جبران سال هایی که حل مشکلات کشور را به برجام گره می زدیم وجود دارد، چه با برجام و چه بدون برجام می توانیم با تکیه به خدای متعال و استعداد های جوانان این مرز و بوم از تمام مشکلات کشور عبور کنیم و به آمریکا و اروپا نیازی نداریم.