هادی عامل هاشمی از اجرای نمایشی تک نفره با عنوان «دماغ» بعد از ماه رمضان خبر داد.

هادی عامل هاشمی کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگار مهر گفت: مدتی است در حال کار کردن روی نمایشنامه ای هستم با عنوان «دماغ» نوشته ریونوسوکه آکوتاگاوا نویسنده ژاپنی که داستان «راشومون» وی محبوبیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: این نمایش اثری تک نفره است و داستان راهبی را روایت می کند که دماغ بزرگی دارد و تلاش می کند دماغش را کوچک کند تا نظر مردم درباره اش تغییر کند.

کارگردان «اخککندو» درباره زمان اجرای نمایش جدیدش بیان کرد: ماه رمضان تمرین های نمایش را آغاز می کنیم و احتمالا اجرا بعد از ماه رمضان خواهد بود. هنوز سالن اجرا قطعی نشده است اما با توجه به حضور بازیگر حرفه ای که در حال مذاکره و توافق با وی هستیم و تک پرسوناژ بودن کار مشکلی برای انتخاب سالن وجود نخواهد داشت.

عامل هاشمی متذکر شد: این نمایش حال و هوایی مانند نمایش «افسانه ببر» دارد و در آن هم قرار است از همان تکنیک ها و شیوه های اجرایی استفاده شود. البته دوست دارم این نمایش یک قدم جلوتر از نمایش قبلی ام باشد به همین دلیل روی متن و بازنویسی آن که توسط هومن حسین زاده انجام می گیرد، وسواس زیادی دارم.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت هایش بیان کرد: مهمترین مساله این است که ما می خواهیم از یک داستان کوتاه در ادبیات ژاپنی یک نمایشنامه استخراج کنیم که در آن از تکنیک های نمایش ایرانی و شرقی بهره گرفته شده است که امیدوارم بتوانیم موفق عمل کنیم.