کرمانشاه- مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه، از ایجاد ۲۰ سایت جدید مخابراتی در مسیرهای منتهی به مناطق زلزله زده استان از جمله سرپلذهاب، ازگله و ثلاث باباجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسیب قبادیان امروز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ارتباطات، اشاره ای به زلزله ۲۱ آبان ۹۶ داشت و افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه ما مسیر قصرشیرین تا مرز خسروی را برای اربعین آماده سازی کرده بودیم در همان روز اول تمام مشکلات شبکه مرتفع و وضعیت ارتباط به حالت عادی بازگشت.

مدیرمخابرات منطقه کرمانشاه اظهار داشت: پس از زلزله بلافاصله بیش از ۳۱ دیزل ژنراتور به مناطق زلزله زده منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان زلزله زده سرپلذهاب حدود ۱۲ هزار سایت مخابراتی وجود دارد که تا ۷۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد و در مناطق زلزله زده تا کنون ۳ برابر خدمات ارائه شده است.

قبادیان با بیان اینکه در زلزله ای که رخ داد حوزه ارتباطی با کمترین مشکل مواجه بود، خاطر نشان کرد: در این زلزله ۲۳۰ نفر از همکاران ما دچار آسیب شدند که برای آنها ۱.۵ میلیارد تومان بلاعوض در نظر گرفتیم و همچنین ۵۰۰ میلیون تومان بدهی مردم مناطق زلزله زده را بخشیدیم.

وی بیان داشت: در فاصله پس از زلزله تا پایان سال ۹۶ تعداد ۷۲ سایت جاده ای و روستایی به تکنولوژی ۳G و ۴G مجهز شد.

این مسئول اذعان داشت: با توجه به اشکالات موبایل از تهدید زلزله به عنوان یک فرصت استفاده کردیم و طی ۲ ماه پس از زلزله در مسیرهای جاده ای از کرمانشاه به سمت سرپلذهاب، ازگله و ثلاث حدود ۲۰ سایت جدید اضافه کردیم.

وی بیان داشت: امروز با افتخار شرکت هایی در داخل داریم که تجهیزاتی را تولید می کند که با دانش های روز جهانی رقابت می کند.

قبادیان تصریح کرد: در راستای شعار سال و برای حمایت از تولیدات داخلی، تجهیزات مورد نیاز جهت تقویت زیرساختها را در داخل تامین می کنیم.