دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا ۲۰ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محمدزمانی، دبیر دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا ۲۰ خرداد خبر داد و گفت: این تمدید به درخواست جمع بسیاری از شعرای محترم کشور به منظور خلق آثار بهتر به لحاظ کمی و کیفی درنظر گرفته شد.

وی افزود: دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با محوریت آثاری با موضوع تلاش بانوان در پاسداشت دفاع مقدس و با محوریت ۳ کتاب «دختر شینا» خاطرات خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان از جنگ ایران و عراق، «گلستان یازدهم» خاطرات همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان و «راز درخت کاج» داستانی برگرفته از گفت‌وگو با مادر شهیده زینب کمایی، برگزار می‌شود تا شاعران با مطالعه این آثار و الهام گرفتن از مضامین و محتوای آن، با طبع آزمایی در این عرصه، آثار جدیدی خلق کنند.

دبیر کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، درباره تمدید مهلت شرکت در این کنگره گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره ۱۰ اردیبهشت عنوان شده بود که با توجه به استقبال و درخواست جمع بسیاری از شعرای محترم کشور به منظور خلق آثار بهتر به لحاظ کمی و کیفی، تصمیم بر آن شد تا روند ارسال آثار به دبیرخانه تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد محمدزمانی با اشاره به آثار معرفی شده در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس، از افزایش مشارکت بانوان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از جامعه ادبی کشور و شاعران جوان دعوت می‌کنم تا با ارسال آثارشان، ما را در تقویت ادبیات و شعر دفاع مقدس یاری کنند. این کنگره در ۵ شاخه «کلاسیک» (غزل، قصیده، مثنوی، قطعه، ترکیب‌بند، رباعی، دوبیتی و ...)، «آزاد» (نیمایی، سپید و ...)، «ترانه، سرود، نوحه و قالب‌های آیینی»، «کودک و نوجوان» و «کوتاه‌نوشت و پیامک ادبی» پذیرای آثار هنرمندان خواهد بود.

وی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس می‌توانند تا پایان وقت اداری ۲۰ خرداد ماه سال ۹۷ آثار خود را از طریق پست الکترونیکی razegolestan@iranpl.ir به دبیرخانه کنگره ارسال کنند. محدودیتی در قالب‌های ارسالی و تعداد اشعار وجود ندارد و درج اطلاعات کامل شاعر (نام، نام خانوادگی، نام پدر، سال تولد، شماره ملی، شماره شناسنامه، آدرس کامل منزل، محل سکونت، تلفن همراه و ثابت) ضروری است.

تنها آثار الهام گرفته از کتاب‌های «دختر شینا»، «گلستان یازدهم» و «راز درخت کاج» به مرحله داوری راه پیدا می کنند و در مراسم اختتامیه‌ای که به این منظور برگزار می‌شود، ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به برگزیدگان اهدا خواهد شد.