تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

شماره جدید ماهنامه «آزما» با مطالبی از جمال میرصادقی، محمود حسینی زاد، ناصر فکوهی، شهرام اقبالزاه و علی کتشفی خوانساری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این شماره از ماهنامه با یادداشت سردبیر با عنوان «جایگاهی که فرو ریخت، حرمتی که دیگر نیست» درباره مطبوعات آغاز می‌شود و با مطالبی با عنوان «کتاب، واژه گمشده در ذهن کودکان رنج» درباره وضعیت تحصیل کودکان کار و «آسمان خانه‌ام ابری است» درباره وضعیت خانه نیما یوشیج ادامه می یابد.

پرونده نخست این شماره از ماهنامه آززما با عنوان «ما هول، ما نگاه و اینک‌ هیچ!»  که نگاهی به افراط در استفاده از نظریات متفکران غرب دارد با مطالبی چون نگاهی به کتاب «شعارنویسی بر دیوار کاغذی» از امیر احمدی آریان، گفت‌وگو با احمد آرام،   ناصر فکوهی و محمود حسینی‌زاد همراه است.

«ترازوی قدرت را مساوی کنید»   که به «زنان و سونامی اعتراض علیه توسعه مردسالاری» می پردازد، مقاله منتشر شده در این شماره از مجله آزماست.

همچنین در بخش حوالی صحنه، گفت‌وگویی با صدرالدین زاهد، کارگردان و بازیگر تئاتر،  منتتشر شده و در  ادامه مطلبی با عنوان «از برشت تا شلیته اقدس‌السلطنه» درباره رواج زن‌پوشی روی صحنه تئاتر آمده و   «روایتی از دیروز» هم نگاهی کوتاه به مطبوعات گذشته داشته است.

«ادبیات کودک بنیان‌ساز فردا»، عنوان دومین پرونده از این شماره نشریه آزماست که در آن مطالبی چون «ادبیات کودک در تله ناشران رانتی»، «دقه» نه، «دقیقه» و گفت‌وگو با علی کاشفی خوانساری منتشر شده است.

 همچنین شعرهایی از نیما یوشیج، مهدی اخوان لنگرودی، اسماعیل شاهرودی، کارل کرور با ترجمه رضا سیدحسینی و هوشنگ طاهری و ... و داستان‌های «همزاد آینه» از جمال میرصادقی، «پسری که دروغ می‌گفت تا کتاب بخواند» از ارنست کلائس با ترجمه کیکاووس جهانداری و... در دو بخش شعر و داستان این شماره از ماهنامه است.

نگاهی به کتاب «آلمان نازی گناهکار ابدی»، گفتگو با نسیم وهابی به بهانه انتشار کتاب «خاطرات یک دروغ‌گو» و «موسیقی؛ روایت تاریخی و هویت ملی» از دیگر مطالب ماهنامه «آزما»  هستند.

شماره ۱۲۸ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی «آزما» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی ندا عابد و سردبیری هوشنگ اعلم با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر شده است.