بوشهر - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: امسال شرایط پرورش میگو و ماهی در استان بوشهر بهبود می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید زرین‌فر ظهر سه‌شنبه در نشست کمیته توسعه شیلات و آبزی‌پروری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ سایت پرورش میگو در نقاط مختلف استان بوشهر، بیان کرد: طرح‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر حمایت می‌شوند و برای رفع مشکلات فعالان این بخش تلاش ویژه‌ای داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر از افزایش سطح اراضی پرورش میگو در استان بوشهر طی سال جاری خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال قبل شاهد وضعیت بهترین در زمینه پرورش ماهی و میگو در استان هستیم.

وی به مشکلات برق در سه سایت پرورش میگوی استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: رفع مشکلات زیرساخت‌ها از جمله مشکلات برق در سایت‌های پرورش میگو به صورت جدی در دستور کار است.

زرین‌فر تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش تولید میگوی پرورش استان بوشهر در سال جاری باید زمینه و شرایط لازم برای توسعه صادرات این محصول فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر خواستار توجه به بیمه مزارع پرورش میگوی استان بوشهر برای جلوگیری از خسارت پرورش دهندگان میگو در زمان وقوع بحران بیماری و حوادث غیرمترقبه شد.