بوشهر - مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری بوشهر از استقبال سرمایه‌گذاران آلمانی و ایرانی برای سرمایه گذاری در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله شجاعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید دو گروه سرمایه گذاری داخلی و خارجی از استان بوشهر اظهار داشت: گروه اول شامل سه نفر از سرمایه گذاران ایرانی و ایرانی - آلمانی بود که برای بررسی وضعیت منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر وارد بندر بوشهر شدند، این سرمایه گذاران که از طرف شرکت vitoB آلمان وارد استان بوشهر شده بودند، تصمیم دارند که در صورت اقتصادی بودن تولید در ایران، برای تولید ماشین‌های برقی سرمایه گذاری کنند.

شجاعی اظهار داشت: این سرمایه گذاران پیش از این از پنج منطقه ویژه دیگر در کشور بازدید کرده بودند.

مدیرکل جذب سرمایه گذاری استانداری بوشهر تصریح کرد: با توجه به نزدیکی منطقه ویژه استان بوشهر به خلیج فارس و ارتباط با آب‌های آزاد جهانی و همچنین نزدیکی به چند کشور حوزه خلیج فارس و امکان صادرات تولیداتشان به سایر نقاط جهان از طریق دریا، احتمال دارد سرمایه گذاران یاد شده این منطقه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

شجاعی گفت: بر اساس اظهارات این میهمانان در حضور استاندار بوشهر، آن‌ها در آینده نزدیک نظر نهایی خود را در زمینه سرمایه گذاری در این استان اعلام خواهند  کرد.

وی افزود: در صورتی که این استان برای سرمایه گذاری انتخاب شود، خودروهای برقی٢ نفره، چهار نفره، شش نفره و هایس٧ نفره را تولید خواهند کرد.

مدیرکل جذب سرمایه گذاری استان بوشهر گفت: گروه دوم سرمایه گذاران شامل چهار نفر از سرمایه گذاران داخلی به قصد بررسی‌های لازم برای سفارش ساخت سه کشتی صیادی بزرگ، از کشتی سازی ناخدای جزیره در استان بوشهر واقع در بندر بوشهر بازدید کردند.

شجاعی اظهار داشت: براساس اظهارات بازدید کنندگان، آن چه در این کشتی سازی و در مدت زمان ۲.۵ ساعت دیدند، و مطالبی که از مدیر عامل و مدیرفنی آن کشتی سازی شنیدند، برایشان باورکردنی نبود که در گوشه‌ای از کشورمان ایران، چنین توانمندی‌های بزرگی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این سرمایه گذاران پس از بررسی مدارک کشتی‌های تولید شده و توضیحات مدیر عامل و مدیر فنی این شرکت، با توجه به پذیرش کیفیت تولیدات، خواهان اسنادی در رابطه با آنالیز قیمت تولید شدند تا پس از بررسی کامل آن‌ها و گرفتن پاسخ همه پرسش‌های احتمالی، در صورت توافق در قیمت و مدت زمان تولید، قرارداد خرید امضا کنند.