نوشهر - مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۱۰۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر طی دوماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدتقی انزان پور از رشد ۱۰۳درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی دوماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد و گفت: بالاترین میزان رشد در این مدت در بین بنادر شمالی به بندر نوشهر اختصاص‌یافته است.

وی افزود: همچنین عملکرد بندر فریدون‌کنار در این مدت از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و در بخش ورود کشتی به بنادر نوشهر و فریدون‌کنار نیز عملکرد اداره کل در این مدت از رشد۹۳درصدی برخوردار بوده است.

انزان پور بابیان اینکه بنادر نوشهر و فریدون‌کنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد:تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بنادر و بهره‌گیری از مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد صنعت حمل‌ونقل دریایی، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم کنند.

گفتنی است آهن‌آلات، غلات، کاغذ و چوب از عمده‌ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه، خواربار و خشکبار ، گل و گیاه و مصالح ساختمانی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از بنادر  نوشهر و فریدون‌کنار به شمار می‌روند.